ISKB71 Základy marketingu

Filozofická fakulta
jaro 2025
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno synchronně online
Vyučující
Mgr. Olga Zbranek Biernátová (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Předpoklady
Předmět je určen pro denní bakalářské studenty oboru Vědecké informace a knihovnictví. Podmínky pro studenty kombinovaného studia budou upřesněny po první přednášce.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: porozumět a vysvětlit specifika marketingu ve veřejné, resp. neziskové organizaci;
použít informace o veřejné, resp. neziskové organizaci a jejím prostředí pro vytvoření variant možných strategií marketingového postupu této veřejné, resp. neziskové organizace;
zhodnotit stávající marketing veřejné resp. neziskové organizace;
na základě nabytých znalostí aplikovat marketingové nástroje do praxe veřejné, resp. neziskové organizace;
využít marketingové myšlení pro řešení problémů organizace, což si bude moci vyzkoušet v seminární práci, tj. sestavení projektu marketingové studie.
Výstupy z učení
Po absolvování kurzu bude student schopen: porozumět a vysvětlit specifika marketingu ve veřejné, resp. neziskové organizaci;
použít informace o veřejné, resp. neziskové organizaci a jejím prostředí pro vytvoření variant možných strategií marketingového postupu této veřejné, resp. neziskové organizace;
zhodnotit stávající marketing veřejné resp. neziskové organizace;
na základě nabytých znalostí aplikovat marketingové nástroje do praxe veřejné, resp. neziskové organizace;
využít marketingové myšlení pro řešení problémů organizace, což si bude moci vyzkoušet v seminární práci, tj. sestavení projektu marketingové studie.
Osnova
  • Tématický plán přednášek
  • 1.Základy marketingu, historie marketingu, obsah marketingu
  • 2.Marketingový mix ve veřejném sektoru
  • 3.Tržní segmentace. Marketing nehmotného produktu
  • 4.Marketingové strategické plánování. Positioning a Repositioning
  • 5.Komunikace v marketingu. Lobbing
  • 6.Public Relation a jejich okolí
  • 7.Krizová komunikace.
  • 8.Reklama
  • 9.Sponzorství
  • 10.Fundraising
  • 11.Strategické plánování
  • 12.New Public Management.
  • 13.Marketing a internet.
Literatura
    doporučená literatura
  • LINDSTRÖM, Martin. Nákup.ologie : pravda a lži o tom, proč nakupujeme. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, xiii, 232. ISBN 9788025123966. info
  • Bergh, Joeri van den: Jak cool značky zůstávají hot : marketing zaměřený na mladou "generaci Y" / Joeri Van den Bergh, Mattias Behrer ; [překlad Libuše Mohelská]. -- 1. vyd.. -- Brno : BizBooks, 2012. -- 248 s. : il. ; 23 cm ISBN 978-80-265-0002-5 (brož.
  • OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. Translated by Hana Škapová. Vyd. 3. Praha: Management Press, 2001, 223 s. ISBN 80-7261-047-3. info
  • LEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing. Translated by Lucie Schürerová. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 326 s. ISBN 9788025124727. info
  • Godin, Seth: Fialová kráva : marketing konečně jinak! = Purple cow : transform your business by being remarkable / Seth Godin ; [z anglického originálu ... přeložila Dagmar Brejlová]. 1. vyd. Praha : Fragment, 2010. 179 s. ISBN 978-80-253-1120
  • LATTENBERG, Vivien. Event, aneb, Úspěšná akce krok za krokem : příručka pro organizátory. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 257 s. ISBN 9788025123973. info
  • OLINS, Wally. O značkách. Vyd. 1. Praha: Argo, 2009, 253 s. ISBN 9788073632618. info
  • CÉZAR, Jan. I zázrak potřebuje reklamu : pestrý průvodce světem reklamní a marketingové komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, vii, 199. ISBN 9788025116883. info
  • GODIN, Seth. Všichni marketéři jsou lháři : síla vyprávění věrohodných příběhů v nevěrohodném světě. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006, 187 s. ISBN 8072611518. info
  • KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012, 220 s. ISBN 9788024740614. URL info
  • BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 9788087500019. info
  • FORET, Miroslav. Marketingový průzkum : poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, 121 s. ISBN 9788025121832. info
  • FREY, Petr. Marketingová komunikace : nové trendy 3.0. 3. rozš. vyd. Praha: Management Press, 2011, 203 s. ISBN 9788072612376. info
  • STERNE, J. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 280 s. ISBN 978-80-251-3340-8. info
  • ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2012, 138 s. ISBN 9788024740409. URL info
  • HAZDRA, Adam. Skvělé služby : jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 9788024747118. URL info
Výukové metody
Teoretická příprava;
diskuse ve skupinách;
Metody hodnocení
Způsob ukončení předmětu si studenti zvolí na úvodní hodině.
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.