FF:ISKB71 Základy marketingu - Informace o předmětu
ISKB71 Základy marketingu
Filozofická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno synchronně online - Vyučující
- Mgr. Olga Zbranek Biernátová (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Předmět je určen pro denní bakalářské studenty oboru Vědecké informace a knihovnictví. Podmínky pro studenty kombinovaného studia budou upřesněny po první přednášce.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět a vysvětlit specifika marketingu ve veřejné, resp. neziskové organizaci;
použít informace o veřejné, resp. neziskové organizaci a jejím prostředí pro vytvoření variant možných strategií marketingového postupu této veřejné, resp. neziskové organizace;
zhodnotit stávající marketing veřejné resp. neziskové organizace;
na základě nabytých znalostí aplikovat marketingové nástroje do praxe veřejné, resp. neziskové organizace;
využít marketingové myšlení pro řešení problémů organizace, což si bude moci vyzkoušet v seminární práci, tj. sestavení projektu marketingové studie. - Výstupy z učení
- Po absolvování kurzu bude student schopen:
porozumět a vysvětlit specifika marketingu ve veřejné, resp. neziskové organizaci;
použít informace o veřejné, resp. neziskové organizaci a jejím prostředí pro vytvoření variant možných strategií marketingového postupu této veřejné, resp. neziskové organizace;
zhodnotit stávající marketing veřejné resp. neziskové organizace;
na základě nabytých znalostí aplikovat marketingové nástroje do praxe veřejné, resp. neziskové organizace;
využít marketingové myšlení pro řešení problémů organizace, což si bude moci vyzkoušet v seminární práci, tj. sestavení projektu marketingové studie. - Osnova
- Tématický plán přednášek
- 1.Základy marketingu, historie marketingu, obsah marketingu
- 2.Marketingový mix ve veřejném sektoru
- 3.Tržní segmentace. Marketing nehmotného produktu
- 4.Marketingové strategické plánování. Positioning a Repositioning
- 5.Komunikace v marketingu. Lobbing
- 6.Public Relation a jejich okolí
- 7.Krizová komunikace.
- 8.Reklama
- 9.Sponzorství
- 10.Fundraising
- 11.Strategické plánování
- 12.New Public Management.
- 13.Marketing a internet.
- Literatura
- doporučená literatura
- LINDSTRÖM, Martin. Nákup.ologie : pravda a lži o tom, proč nakupujeme. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, xiii, 232. ISBN 9788025123966. info
- Bergh, Joeri van den: Jak cool značky zůstávají hot : marketing zaměřený na mladou "generaci Y" / Joeri Van den Bergh, Mattias Behrer ; [překlad Libuše Mohelská]. -- 1. vyd.. -- Brno : BizBooks, 2012. -- 248 s. : il. ; 23 cm ISBN 978-80-265-0002-5 (brož.
- OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. Translated by Hana Škapová. Vyd. 3. Praha: Management Press, 2001, 223 s. ISBN 80-7261-047-3. info
- LEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing. Translated by Lucie Schürerová. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 326 s. ISBN 9788025124727. info
- Godin, Seth: Fialová kráva : marketing konečně jinak! = Purple cow : transform your business by being remarkable / Seth Godin ; [z anglického originálu ... přeložila Dagmar Brejlová]. 1. vyd. Praha : Fragment, 2010. 179 s. ISBN 978-80-253-1120
- LATTENBERG, Vivien. Event, aneb, Úspěšná akce krok za krokem : příručka pro organizátory. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 257 s. ISBN 9788025123973. info
- OLINS, Wally. O značkách. Vyd. 1. Praha: Argo, 2009, 253 s. ISBN 9788073632618. info
- CÉZAR, Jan. I zázrak potřebuje reklamu : pestrý průvodce světem reklamní a marketingové komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, vii, 199. ISBN 9788025116883. info
- GODIN, Seth. Všichni marketéři jsou lháři : síla vyprávění věrohodných příběhů v nevěrohodném světě. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006, 187 s. ISBN 8072611518. info
- KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012, 220 s. ISBN 9788024740614. URL info
- BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 9788087500019. info
- FORET, Miroslav. Marketingový průzkum : poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, 121 s. ISBN 9788025121832. info
- FREY, Petr. Marketingová komunikace : nové trendy 3.0. 3. rozš. vyd. Praha: Management Press, 2011, 203 s. ISBN 9788072612376. info
- STERNE, J. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 280 s. ISBN 978-80-251-3340-8. info
- ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2012, 138 s. ISBN 9788024740409. URL info
- HAZDRA, Adam. Skvělé služby : jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 9788024747118. URL info
- Výukové metody
- Teoretická příprava;
diskuse ve skupinách; - Metody hodnocení
- Způsob ukončení předmětu si studenti zvolí na úvodní hodině.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/ISKB71