ISKB71 Základy marketingu

Filozofická fakulta
jaro 2025
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Olga Zbranek (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Rozvrh
každé liché úterý 14:00–17:40 D22, kromě Po 21. 4. až Ne 27. 4.
Předpoklady
Předmět je určen pro prezenční i kombinované bakalářské studenty oboru Informační studia a knihovnictví. Podmínky ukončení pro studenty kombinovaného studia se liší od těch prezenčních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 46/50, pouze zareg.: 2/50
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: porozumět a vysvětlit specifika marketingu, zejména se zaměřením na knižní oblast (veřejné instituce, neziskovky i komerční sektor)
zorientovat se v základních marketingových disciplínách
marketingově uvažovat a nabyté znalosti aplikovat do různých oborů
zhodnotit stávající marketing organizace a firmy, formulovat strategii a navrhnout kampaň
využít marketingové myšlení pro řešení problémů organizace či firmy
Výstupy z učení
Po absolvování kurzu bude student schopen:
porozumět a vysvětlit specifika marketingu ve veřejné, resp. neziskové organizaci;
použít informace o veřejné, resp. neziskové organizaci a jejím prostředí pro vytvoření variant možných strategií marketingového postupu této veřejné, resp. neziskové organizace;
zhodnotit stávající marketing veřejné resp. neziskové organizace;
na základě nabytých znalostí aplikovat marketingové nástroje do praxe veřejné, resp. neziskové organizace;
využít marketingové myšlení pro řešení problémů organizace, což si bude moci vyzkoušet v seminární práci, tj. sestavení projektu marketingové studie.
Osnova
  • Tematický plán přednášek:
  • 1.Základy marketingu a marketingový výzkum
  • 2.Plánování kampaní
  • 3.Branding, positioning a konkurenční výhoda
  • 4.Reklamní média a product placement
  • 5.Marketing služeb
  • 6.Public Relations a community marketing
  • 7.Instore marketing
  • 8.Online marketing
  • 9.Social media marketing
  • 10.Přímý marketing a print
Výukové metody
Teoretická příprava;
diskuse ve skupinách;
Metody hodnocení
Probíhá pouze prezenční forma výuky bez hybridní formy, všechny přednášky jsou nahrávané a do konce semestru poskytnuté všem studentům. Prezenční studenti mají povinnou 100% docházku (v případě absence je nutná omluva a je zadán náhradní úkol, počet absencí ale nesmí přesáhnout 40 % celkového času výuky). Kombinovaní studenti si mohou zvolit podmínky docházky jako u prezenční formy, nebo se přednášek osobně neúčastnit a odevzdat navíc seminární práci. Ukončení předmětu je pro všechny studenty stejné – povinné přečtení odborné publikace nebo jiných materiálů odpovídajícího rozsahu (podmínky se specifikují pro každý semestr na první hodině) ve skupině a následná skupinová diskuze, jejíž záznam je odevzdán vyučujícímu.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2026.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/ISKB71