FF:ISKB71 Základy marketingu - Informace o předmětu
ISKB71 Základy marketingu
Filozofická fakultajaro 2026
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Olga Zbranek (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Předmět je určen pro prezenční i kombinované bakalářské studenty oboru Informační studia a knihovnictví. Podmínky ukončení pro studenty kombinovaného studia se liší od těch prezenčních.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět a vysvětlit specifika marketingu, zejména se zaměřením na knižní oblast (veřejné instituce, neziskovky i komerční sektor)
zorientovat se v základních marketingových disciplínách
marketingově uvažovat a nabyté znalosti aplikovat do různých oborů
zhodnotit stávající marketing organizace a firmy, formulovat strategii a navrhnout kampaň
využít marketingové myšlení pro řešení problémů organizace či firmy - Výstupy z učení
- Po absolvování kurzu bude student schopen:
porozumět a vysvětlit specifika marketingu ve veřejné, resp. neziskové organizaci;
použít informace o veřejné, resp. neziskové organizaci a jejím prostředí pro vytvoření variant možných strategií marketingového postupu této veřejné, resp. neziskové organizace;
zhodnotit stávající marketing veřejné resp. neziskové organizace;
na základě nabytých znalostí aplikovat marketingové nástroje do praxe veřejné, resp. neziskové organizace;
využít marketingové myšlení pro řešení problémů organizace, což si bude moci vyzkoušet v seminární práci, tj. sestavení projektu marketingové studie. - Osnova
- Tematický plán přednášek:
- 1.Základy marketingu a marketingový výzkum
- 2.Plánování kampaní
- 3.Branding, positioning a konkurenční výhoda
- 4.Reklamní média a product placement
- 5.Marketing služeb
- 6.Public Relations a community marketing
- 7.Instore marketing
- 8.Online marketing
- 9.Social media marketing
- 10.Přímý marketing a print
- Výukové metody
- Teoretická příprava;
diskuse ve skupinách; - Metody hodnocení
- Probíhá pouze prezenční forma výuky bez hybridní formy, všechny přednášky jsou nahrávané a do konce semestru poskytnuté všem studentům. Prezenční studenti mají povinnou 100% docházku (v případě absence je nutná omluva a je zadán náhradní úkol, počet absencí ale nesmí přesáhnout 40 % celkového času výuky). Kombinovaní studenti si mohou zvolit podmínky docházky jako u prezenční formy, nebo se přednášek osobně neúčastnit a odevzdat navíc seminární práci. Ukončení předmětu je pro všechny studenty stejné – povinné přečtení odborné publikace nebo jiných materiálů odpovídajícího rozsahu (podmínky se specifikují pro každý semestr na první hodině) ve skupině a následná skupinová diskuze, jejíž záznam je odevzdán vyučujícímu.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2026, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2026/ISKB71