FF:NLI_05 Nizozemština II - Informace o předmětu
NLI_05 Jazyková cvičení I/2
Filozofická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/8/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Marta Kostelecká, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Sofie Rose-Anne W. Royeaerd, M.A. (přednášející) - Garance
- Mgr. Sofie Rose-Anne W. Royeaerd, M.A.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marta Kostelecká, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Posluchači si osvojí základy nizozemštiny, tzn. gramatiku, další základní slovní zásobu v rozsahu zhruba 1200 slov a všechny čtyři dovednosti - čtení, psaní, vyjadřování se i poslech. Předpokládaná úroveň studenta po úspěšném absolvování předmětu podle Evropského referenčního rámce pro jazyky: A2. Examen: Profiel Toeristische en Informele Kennis (CNaVT). Cílem předmětu je, aby se student byl schopen dorozumět v základních komunikačních situacích v nizozemštině.
- Výstupy z učení
- získání úrovně A2 praktického jazyka ve všech dovednostech, tedy čtení, psaní, poslechu a mluvení
- Osnova
- 1.Pracovní den, povolání
- 2.Volný čas
- 3.Včera - jak vyjádřit minulost - perfektum
- 4.Včera - jak vyjádřit minulost - perfektum
- 5.Jak to bylo dříve - jak vyjádřit minulost - imperfektum
- 6.Jak to bylo dříve - jak vyjádřit minulost - imperfektum
- 7.Volná pracovní místa
- 8.Volná pracovní místa
- 9.Prázdniny - jak vyjádřit budoucnost - futurum
- 10.Prázdniny - jak vyjádřit budoucnost - futurum
- 11.Jak napsat neformální text v nizozemštině - pohlednice, dopis kamarádům
- 12. Opakování
- Literatura
- povinná literatura
- De Leeuw, Elsbeth et.al. Contact! 1. Nederlands voor anderstaligen. Tekstobek. Intertaal, Amsterdam/Antwerpen, 2009
- doporučená literatura
- FONTEIN, A. M. a A. PESCHER-TER MEER. Nederlandse grammatica voor anderstaligen. Utrecht: Nederlands Centrum Buitenlanders, 1993. 287 s. : i. ISBN 90-5517-143-3.
- BAKKER, Ineke de. Nederlands in hoofdlijnen :praktische grammatica voor anderstaligen. Groningen: Wolters-Noordhoff, 1995. 169 s. ISBN 90-01-05058-1.
- MÁČELOVÁ-VAN DEN BROECKE, Emmy a Dana SPĚVÁKOVÁ. Učebnice nizozemštiny pro Čechy : Wegwijs worden in Nederlands (Souběž.). 1. vyd. V Praze: H + H, 1997. 254 s. : i. ISBN 80-86180-00-X.
- FONTEIN, A. M. Help! :een cursus Nederlands voor buitenlanders. Utrecht: Nederlands Centrum Buitenlanders, 1989. ISBN 90-71938-11-5.
- DE KLEIJN, P. a E. R. NIEUWBORG. Basiswoordenboek Nederlands. Leuven: Wolters, 1983. ISBN 90-309-9200-X.
- Výukové metody
- Intenzívní semináře + samostatná práce doma
- Metody hodnocení
- 6 hodin kontaktní výuky týdně- 4h s rodilým mluvčím, 2h s českým mluvčím. Student je povinnen aktivně se účastnit hodin. Předmět je uzavřen postupovou zkouškou, která sestává z písemné části, ověřující všechny čtyři dovednosti a z ústní části. Ke zkoušce student postoupím splnil-li poždavky na ukončení předmětu: získal celkem 70% bodů z dílčích testů, neměl víc jak dvě neomluvené absence a omluvenky k dalším absencím dodal v termínu k tomu určeném studijním řádem.
- Vyučovací jazyk
- Nizozemština
- Další komentáře
- Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/NLI_05