FF:AJ24068 Alžbětinské drama I - Informace o předmětu
AJ24068 Alžbětinské drama I
Filozofická fakultapodzim 2001
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. 2 původní kredity. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Pavel Drábek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Michaela Hrazdílková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk a literatura (program FF, M-FI) (2)
- Anglický jazyk a literatura (program FF, M-HS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, M-SS)
- Cíle předmětu
- Účelem semináře je uvést studenty do problematiky studia alžbětinského divadla v pokud možno největší šíři a do kontextu divadelní kultury té doby. Poznání kontextu je nutné ke kritickému ocenění a docenění divadelních i nedivadelních kvalit díla Williama Shakespeara, který z děl svých předchůdců, současníků a spoluautorů vycházel a jejich postupy přetvářel. Rozbor her se bude do značné míry zabývat technickými hledisky tvorby alžbětinského dramatu, tedy jedná se o studium prostředků, jakými drama komunikuje (divadelní a dramatická semiotika), a také tím, jak se liší užívání těchto prostředků u různých autorů. Tento přístup je zaměřen ryze prakticky; podrobně poznat řemeslnou dovednost profesionálních dramatiků té doby a její vztah ke sděleni hry.
- Osnova
- The aim of the seminar is to provide introduction into the issues of Elizabethan theatre studies in the widest possible range, and into the context of the theatre culture of the era. The context is the essential point of departure to an objective critical assessment of the work of Shakespeare, which builds on the work of his predecessors, contemporaries and collaborators. The analysis of the plays will focus on technical aspects of Elizabethan play-writing, ie. on the means by which drama communicates (semiotics of drama and theatre), and how the usage of these principles differs from author to author. This approach is meant to be practical, the aim being to look into the craftsmanship of the professional dramatist of the era and on its relation to the purport of the play.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- WK 1 Taming of the Shrew
WK 2 Arden of Faversham + Woman Killed with Kindness
WK 3 Much Ado About Nothing
WK 4 Doctor Faustus (A + B Texts)
WK 5 Henry V
WK 6 Julius Caesar
WK 7 All's Well that Ends Well
WK 8 Cymbeline
WK 9 Volpone
WK 10 The Duchess of Malfi + The Revenger's Tragedy
WK 11 Bonduca + The Spanish Curate
WK 12 The Witch of Edmonton + The Changeling
List + Availability Info:
Shakespeare, Taming of the Shrew
---. Much Ado About Nothing
---. Henry V
---. Julius Caesar
---. All's Well that Ends Well
---. Cymbeline
[Get a copy of complete Shakespeare or of these plays]
The following plays will be provided online and in economy handouts to photocopy:
Anonymous, Arden of Faversham
Thomas Heywood, Woman Killed with Kindness
Christopher Marlowe, Doctor Faustus (A + B Texts)
Ben Jonson, Volpone, or The Fox [available also in Norton Anth of EngLit I]
John Webster, The Duchess of Malfi [available also in Norton Anth of EngLit I]
(?)Thomas Middleton, The Revenger's Tragedy
John Fletcher, Bonduca
John Fletcher & Philip Massinger, The Spanish Curate
Thomas Dekker, John Ford & William Rowley, The Witch of Edmonton
Thomas Middleton & William Rowley, The Changeling - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2001, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2001/AJ24068