AJ22073 Jazyk v reklamě

Filozofická fakulta
podzim 2004
Rozsah
0/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Ludmila Urbanová, CSc. (přednášející)
Garance
Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Michaela Hrazdílková
Rozvrh
Po 11:40–13:15 32
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Anglicky psaná reklama z různých zdrojů (noviny, televize, propagační materiál apod.) jako specifický druh komunikace je předmětem sociolingvistického rozboru na základě jazykových funkcí, především funkce konativní (přesvědčovací a manipulativní), funkce expersivní (subjektivní modalita) a funkce sdělovací (míra informativnosti v reklamě). Anglicky psaná reklama se také systematicky porovnává s českým územ.
Osnova
  • Anglicky psaná reklama z různých zdrojů (noviny, televize, propagační materiál apod.) jako specifický druh komunikace je předmětem sociolingvistického rozboru na základě jazykových funkcí, především funkce konativní (přesvědčovací a manipulativní), funkce expersivní (subjektivní modalita) a funkce sdělovací (míra informativnosti v reklamě). Anglicky psaná reklama se také systematicky porovnává s českým územ.
Literatura
  • THOMAS, Jenny. Meaning in interaction : an introduction to pragmatics. Harlow: Longman, 1995, xii, 224. ISBN 0582291518. info
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999, podzim 2000, podzim 2002, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, jaro 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2017, jaro 2018, podzim 2019.