FF:NJI_01 Jazyková cvičení a reálie I/1 - Informace o předmětu
NJI_01 Jazyková cvičení a reálie I/1
Filozofická fakultapodzim 2005
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D. (cvičící)
Diana Gierahn (cvičící)
PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Roman Kopřiva, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Florian Korczak (cvičící)
doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc. (cvičící)
doc. Mgr. Sylvie Stanovská, Dr. (cvičící)
doc. Mgr. Aleš Urválek, Ph.D. (cvičící)
Adam Winfried (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc. - Rozvrh
- Pá 11:40–13:15 G11
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
NJI_01/02: St 11:40–13:15 G22, J. Malá
NJI_01/03: St 11:40–13:15 A49, A. Halasová
NJI_01/04: St 11:40–13:15 A41 stara, S. Stanovská
NJI_01/05: Pá 8:20–9:55 A32 stara, F. Korczak
NJI_01/06: Pá 11:40–13:15 G12, A. Winfried
NJI_01/07: Pá 14:10–15:45 G11, A. Winfried
NJI_01/08: Pá 14:10–15:45 G12, D. Gierahn - Předpoklady
- Předpokládaná úroveň jazykových dovedností studenta po úspěšném absolvování předmětu podle evropského referenčního rámce pro jazyky: B2.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Das Konzept der sprachpraktischen Übungen basiert auf drei Säulen: 1. gleichmäßiges Training der vier Sprachfertigkeiten Sprechen, Hören und Lesen 2. Landeskundliche Themenkreise (Liste siehe unten) 3. Einführung und Training methodischen Fertigkeiten (Präsentationstechniken, Referate, Schreibtechnien u. ä.)
- Osnova
- Grammatik im Internet (Inst. f. dt. Sprache Mannheim): http://hypermedia.ids-mannheim.de/pls/grammis
- Sollten die Links nicht funktionstüchtig sein, bitte melden! (E-Mail: Kopriva) Thematische Schwerpunkte:
- Wie sind wir eigentlich? Menschliche Eigenschaften, persönliche Erlebnisse, die einen prägen; Freizeit, Hobbys, Sport
- Lernen und Studium
- Lebensstile, Wohnen und Alltagskultur in den deutschsprachigen Ländern
- Ausländerproblematik, Xenophobie, Beziehung zu anderen Kulturen
- Lesen und Literatur
- Ökologie und alternative Lebensweisen
- Arbeits und Berufswelt
- Jugendkulturen
- Rollenverständnis - Männerbilder, Frauenbilder Grammatische Schwerpunkte:
- Modalverben, subjektive Modalität
- Trennbare und untrennbare Verben; Präteritum, Perfekt, Plusquamperfekt
- Partizipialkonstruktionen; Satzrahmen, Ausrahmung
- Artikellehre; Satzverbindung, koordinierende Konjunktionen
- Konjunktive, direkte und indirekte Rede
- Metody hodnocení
- Výuka je zakončena zápočtem. U lektorů je požadován referát na dané téma, u českých vyučujících se píše gramatický test.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Rozdělení do kurzů podle kombinací bude vyvěšeno u rozvrhu. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2005, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2005/NJI_01