FF:NJI_01 Sprachübungen und Realien I/1 - Informace o předmětu
NJI_01 Sprachübungen und Landeskunde I/1
Filozofická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D. (cvičící)
Mag. phil. Christina Fasching (cvičící)
Agnes Goldhahn, M.A., Ph.D. (cvičící)
PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D. (cvičící)
Cornelia Herrmann (cvičící)
PhDr. Roman Kopřiva, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc. (cvičící)
doc. Mgr. Sylvie Stanovská, Dr. (cvičící)
Mag. phil. Alena Suchánková (cvičící)
doc. Mgr. Aleš Urválek, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJI_01/01: Čt 19:10–20:45 G23, S. Stanovská
NJI_01/02: Po 9:10–10:45 K23, J. Malá
NJI_01/03: St 10:50–12:25 K21, A. Halasová
NJI_01/04: Čt 17:30–19:05 G01, S. Stanovská
NJI_01/05: Pá 7:30–9:05 K12 nerezervovat, C. Herrmann
NJI_01/06: Pá 9:10–10:45 K12 nerezervovat, Ch. Fasching
NJI_01/07: Po 10:50–12:25 G32, A. Goldhahn
NJI_01/08: Pá 14:10–15:45 N01023, A. Goldhahn - Předpoklady
- Předpokládaná úroveň jazykových dovedností studenta po úspěšném absolvování předmětu podle evropského referenčního rámce pro jazyky: B2.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Das Konzept der sprachpraktischen Übungen basiert auf drei Säulen:
1. gleichmäßiges Training der vier Sprachfertigkeiten Sprechen, Hören, Lesen und Schreiben
2. Landeskundliche Themenkreise
3. Einführung und Training methodischen Fertigkeiten (Präsentationstechniken, Referate, Schreibtechnien u. ä.).
Koncepce cvičení spočívá na třech základních pilířích:
1. rovnoměrné procvičování čtyř jazykových dovedností, mluvení, poslouchání, čtení a psaní.
2. Zeměpisné oblasti.
3. Úvod a tréning metodických dovedností. - Osnova
- Grammatik im Internet (Inst. f. dt. Sprache Mannheim): http://hypermedia.ids-mannheim.de/pls/grammis
- Thematische Schwerpunkte:
- Wie sind wir eigentlich? Menschliche Eigenschaften, persönliche Erlebnisse, die einen prägen; Freizeit, Hobbys, Sport
- Lernen und Studium
- Lebensstile, Wohnen und Alltagskultur in den deutschsprachigen Ländern
- Ausländerproblematik, Xenophobie, Beziehung zu anderen Kulturen
- Lesen und Literatur
- Ökologie und alternative Lebensweisen
- Arbeits- und Berufswelt
- Jugendkulturen
- Rollenverständnis - Männerbilder, Frauenbilder
- Grammatische Schwerpunkte:
- Modalverben, subjektive Modalität
- Trennbare und untrennbare Verben; Präteritum, Perfekt, Plusquamperfekt
- Partizipialkonstruktionen; Satzrahmen, Ausrahmung
- Artikellehre; Satzverbindung, koordinierende Konjunktionen
- Konjunktive, direkte und indirekte Rede
- Literatura
- HELBIG, Gerhard a Joachim BUSCHA. Deutsche Grammatik :ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Berlin: Langenscheidt, 2001, 654 s. ISBN 3-468-49493-9. info
- HELBIG, Gerhard a Joachim BUSCHA. Übungsgrammatik Deutsch. Berlin: Langenscheidt, 2000, 379 s. ISBN 3468494947. info
- HELBIG, Gerhard a Joachim BUSCHA. Deutsche Übungsgrammatik. 5. Aufl. Leipzig: Enzyklopädie, 1989, 379 s. ISBN 3324003792. info
- Výukové metody
- jazyková cvičení u lektorů - rodilých mluvčích a českých vyučujících
- Metody hodnocení
- Výuka je zakončena zápočtem. U lektorů se píše stručný obsah, u českých vyučujících se píše gramatický test.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Rozdělení do kurzů podle kombinací bude vyvěšeno u rozvrhu. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2011/NJI_01