FF:PAN119 Educational Theory of Sport - Course Information
PAN119 Educational Theory of Sport
Faculty of ArtsAutumn 2010
- Extent and Intensity
- 1/1. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc. (lecturer)
Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (assistant) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts - Timetable
- Wed 16:40–18:15 K22
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Andragogy (programme FF, N-PD)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámení s podstatnými oblastmi sportovně edukačních procesů a jejich teoretickou reflexí. Praktické cíle se zaměřují na rozvoj kompetencí spjatých s akčním výzkumem a pedagogickou diagnostikou procesů sportovní edukace.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Pedagogika sportu v systému kinantropologických věd. 2. Stručný přehled vzniku a vývoje pedagogiky sportu. 3. Pedagogická, psychologická, sociologická a filozofická determinace pedagogiky sportu. 4. Pojetí pedagogiky sportu u nás a v zahraničí (např. Slovensko, Německo, USA). 5. Metodologické problémy pedagogiky sportu. Výzkumné metody pedagogiky sportu. 6. Základní oblasti sportovní edukace (instituce, věk, výkonnostní úroveň ad.). 7. Profese trenéra a cvičitele. Výzkumné nálezy a rysy úspěšných trenérů. 8. Cesta k trenérské profesi, základní pedagogické kompetence, gradace vzdělávací dráhy. 9. Pedagogická diagnostika a autodiagnostika ve sportovní edukaci. 10. Sport a sociální edukace. 11. Aplikace pedagogických principů ve sportovní edukaci. 12. Cíle, oblasti a úspěšné projekty Evropského roku výchovy sportem - EYES 2004.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2010, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2010/PAN119