FF:PSB_462 Gerontopsychologie v praxi - Informace o předmětu
PSB_462 Gerontopsychologie v praxi
Filozofická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Kateřina Koros Bartošová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Markéta Kukaňová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FF, M-PS) (4)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
1) Znát a vysvětlit základní pojmy z oblasti gerontopsychologie (specifika Alzheimerovy choroby a demencí – původ, projevy, rizika a možnosti terapie; základy ergoterapie...).
2) Použít získané teoretické informace k praktické práci pod supervizí s klienty v Domově Naděje Brno-Vinohrady (muzikoterapie, rukodělné práce, výtvarné činnosti,skupinové i induviduální cvičení, doprovod).
3) Vytvořit vhodné terapeutické postupy pro jednotlivé klienty (např: tvorba programů pro trénování paměti) - Osnova
- 1. Seznámení účastníků se základními pravidly a požadavky předmětu.
- 2. Poskytnutí základních teoretických informací z oblasti gerontopsychologie - vymezení pojmu, terminologie, oblasti.
- 3. Specifika Alzheimerovy choroby.
- 4. Demence – původ, projevy, rizika a možnosti léčby a terapie.
- 5. Základy ergoterapie.
- 6. Exkurze na specializované pracoviště.
- 7. Praktické ukázky terapeutických postupů a technik v rámci exkurzí.
- Literatura
- JIRÁK, Roman, Iva HOLMEROVÁ a Claudia BORZOVÁ. Demence a jiné poruchy paměti : komunikace a každodenní péče. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 164 s. ISBN 9788024724546. info
- KLUCKÁ, Jana a Pavla VOLFOVÁ. Kognitivní trénink v praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 150 s. ISBN 9788024726083. URL info
- HOSCHL, Cyril, Jan LIBIGER a Jaromír ŠVESTKA. Psychiatrie. 1. vyd. Praha: Tigis, 2002, 895 s. ISBN 80-900130-1-5. info
- VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha: Karolinum, 1999, 353 s. ISBN 8071848034. info
- Výukové metody
- Přednášky, skupinové práce, diskuze, exkurze, práce s odbornou literaturou.
- Metody hodnocení
- Požadavky ukončení:
1. Aktivní účast na výuce - min. 80%
2. Spolupráce s Domovem Naděje Brno-Vinohrady v rámci seminárních hodin.
3. Zpracování písemného výstupu zahrnujícího osobní přínos, problematické oblasti i návrhy na zlepšení práce s klienty v Domově. - Informace učitele
- Teoretická část výuky probíhá blokově, praktická část výuky probíhá 1 za 14 dní v zařízení Domov Naděje.
Jedná se o převážně praktický předmět. Nutná účast na teoretické části předmětu.
http://www.nadeje.cz/brno/index.php?show=clanek&id=Dum-Nadeje-Brno-Vinohrady - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2012/PSB_462