FF:AJ12104 Úvod do stylistiky - Informace o předmětu
AJ12104 Úvod do stylistiky
Filozofická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Pelclová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ12104/A: St 19:10–20:45 G25, J. Pelclová
AJ12104/B: St 9:10–10:45 G32, J. Pelclová - Předpoklady
- AJ09999 Postupová zkouška || AJ01002 Anglický jazyk II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60 - Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The objective is to make students understand the functional interpretation and construction of texts. At the end of the course students will be able to:
understand the key concepts and definitions in stylistics;
distinguish different styles;
recognize different linguistic patterns used as stylistic devices;
analyze texts and create various texts by the use of stylistic principles and devices. - Osnova
- Summary of topics to be discussed (not a week-by-week syllabus): 1.Defining style, stylistics, genre, register, dialect
- 2.Stylistics and other linguistic fields
- 3.Language of face-to-face conversation
- 4.Public Speeches
- 5.Language of mass media: newspapers, advertising
- 6.Register of academic writing
- 7.Language of comics
- 8.Language and gender
- 9.Narrative Stylistics
- Literatura
- povinná literatura
- BIBER, Douglas a Susan CONRAD. Register, genre, and style. New York: Cambridge University Press, 2009, ix, 344. ISBN 9780521860604. info
- SARACENI, Mario. The language of comics. 1st pub. London: Routledge, 2003, ix, 110. ISBN 0415286700. info
- GODDARD, Angela. The language of advertising : written texts. 2nd ed. London: Routledge, 2002, x, 131 s. ISBN 0-415-27802-3. info
- REAH, Danuta. The language of newspapers. 2nd ed. London: Routledge, 2002, x, 126 s. ISBN 0-415-27804-X. info
- WALES, Katie. A dictionary of stylistics. 2nd ed. Harlow: Longman, 2001, viii, 429. ISBN 0582317371. info
- PRIDHAM, Francesca. The language of conversation. First published. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2001, ix, 96. ISBN 9780415229647. info
- GODDARD, Angela a Lindsey Meân PATTERSON. Language and gender. New York: Routledge, 2000, vi, 122. ISBN 0415201772. info
- MCLOUGHLIN, Linda. The language of magazines. 1st pub. London: Routledge, 2000, xii, 115. ISBN 0415214246. info
- Výukové metody
- One 2 hour seminar per week
- Metody hodnocení
- Class attendance + presentation 20 % Final test 80 %
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://elf.phil.muni.cz/elf/course/view.php?id=223
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Informace k inovaci předmětu
- Předmět byl inovován v rámci projektu „Filozofická fakulta jako pracoviště excelentního vzdělávání: Komplexní inovace studijních oborů a programů na FF MU s ohledem na požadavky znalostní ekonomiky (FIFA) – reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0228, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2013/AJ12104