AJ12104 Úvod do stylistiky

Filozofická fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Silvie Válková, Ph.D. (přednášející), Mgr. Jana Pelclová, Ph.D. (zástupce)
Garance
Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ12104/01: Čt 10:50–12:25 U32, S. Válková
AJ12104/02: Čt 12:30–14:05 U32, S. Válková
Předpoklady
AJ09999 Postupová zkouška || AJ01002 Anglický jazyk II
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The objective is to make students understand the functional interpretation and construction of texts. At the end of the course students will be able to:
understand the key concepts and definitions in stylistics;
distinguish different registers;
recognize different linguistic patterns used as stylistic devices;
analyze texts and create various texts by the use of stylistic principles and devices.
Osnova
  • Summary of topics to be discussed (not a week-by-week syllabus): 1.Defining style, stylistics, genre, register, dialect
  • 2.Key terms in register analysis
  • 3.Spoken Register - Language of face-to-face conversation
  • 4.Spoken Register - Public Speeches
  • 5.Written Register - newspapers, magazines, academic writing
  • 6.Hybrid Register - electronic communication, advertising, comics
  • 7.Language and gender
  • 8.Narrative Stylistics
Literatura
    povinná literatura
  • BIBER, Douglas a Susan CONRAD. Register, genre, and style. New York: Cambridge University Press, 2009, ix, 344. ISBN 9780521860604. info
  • SARACENI, Mario. The language of comics. 1st pub. London: Routledge, 2003, ix, 110. ISBN 0415286700. info
  • GODDARD, Angela. The language of advertising : written texts. 2nd ed. London: Routledge, 2002, x, 131 s. ISBN 0-415-27802-3. info
  • REAH, Danuta. The language of newspapers. 2nd ed. London: Routledge, 2002, x, 126 s. ISBN 0-415-27804-X. info
  • WALES, Katie. A dictionary of stylistics. 2nd ed. Harlow: Longman, 2001, viii, 429. ISBN 0582317371. info
  • PRIDHAM, Francesca. The language of conversation. First published. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2001, ix, 96. ISBN 9780415229647. info
  • GODDARD, Angela a Lindsey Meân PATTERSON. Language and gender. New York: Routledge, 2000, vi, 122. ISBN 0415201772. info
  • MCLOUGHLIN, Linda. The language of magazines. 1st pub. London: Routledge, 2000, xii, 115. ISBN 0415214246. info
Výukové metody
One 2 hour seminar per week
Metody hodnocení
Class attendance, class articipation, and presentation 30 % Final test 70 %
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://elf.phil.muni.cz/elf2/course/view.php?id=7
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Informace k inovaci předmětu
Předmět byl inovován v rámci projektu „Filozofická fakulta jako pracoviště excelentního vzdělávání: Komplexní inovace studijních oborů a programů na FF MU s ohledem na požadavky znalostní ekonomiky (FIFA) – reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0228, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

logo image
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, podzim 2007, podzim 2008, jaro 2009, podzim 2009, jaro 2010, jaro 2012, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020.