JAP202 Náslech I.

Filozofická fakulta
podzim 2014
Rozsah
0/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Yuko Fridrišek (cvičící)
Mgr. Jiří Matela, M.A., Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. RNDr. Václav Blažek, CSc.
Seminář japonských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Seminář japonských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 7:30–9:05 C31
Předpoklady
JAP110a Japonské písmo II.- výklad && JAP111a Japonský jazyk II. - výklad
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Zápis mimo japanistiku je podmíněn souhlasem vyučující.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student v návaznosti na ostatní jazykové kurzy rozvíjí svoji schopnost rozumět mluvené japonštině. Osvojuje si základní fonetická specifika standardní japonštiny, doplňuje znalost slovní zásoby, je schopen aktivně rozpoznávat klíčové informace v mluveném projevu, seznamuje se s užitím fatických výrazů ve specifických kontextech.
Osnova
  • 1. Úvod; 2. Nakupování, ceny; 3. Datum a čas; 4. Předměty v místnosti a jejich umístění; 5. Přídavná jména; 6. Zaměstnání, profese; 7. Aktivity; 8. Pocity a dojmy; 9. Pravidla; 10. Určování směru, cesty; 11. Rodina; 12. Závěrečný test.
Literatura
  • Makino Akiko (eds.), Chookai task 25, Tokyo: 3A Network, 2003.
  • AJALT, Japanese for Busy People I: Workbook, Tokyo: Kodansha International, 2006.
  • Doplnkové materiály dle výběru vyučujícího
  • Japanese for Busy People I: Revised 3rd edition. AJALT: Tokyo, New York, London, 2006.
  • Mainichi no kikitori- listening excercises.
  • Banno, E.; Ohno, Y.; Sakane, Y.; Shinagawa, Ch.: Genki: An Integrated Course In Elementary Japanese. Tokyo. Japan Times, 2002
  • Makino, A. (eds.): Chōkai task 25. Tokyo: 3A Network, 2003.
  • Minna no nihongo, shokyū I. Tokyo. 3A Network, 1998.
  • Banno, E.; Ohno, Y.; Sakane, Y.; Shinagawa, Ch.: Genki I.: An Integrated Course In Elementary Japanese. Japan Times, 2002
  • Kawarazaki, M.: Mainichi no kikitori. Tokyo. Bonjinsha, 1992.
  • Kudoo Setsuko (eds.), Tanoshiku kikoo I, Tokyo: Bonjinsha, 1992.
  • Kudō, S. (eds.): Tanoshiku kikō I. Tokyo. Bonjinsha, 1992.
Výukové metody
Poslech audio materiálů s doplňkovým výkladem lektora. Důraz je kladen na schopnost identifikovat informačně nosné části mluveného diskursu. Rychlost mluvy a míra užívání hovorovějších a fatických výrazů se postupně navyšuje směrem k co nejpřirozenější podobě mluvené japonštiny.
Metody hodnocení
Poslechový test. Součástí hodnocení je také aktivní účast na hodinách.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020.