IM047 Kánon umění nových médií. The best of new media art I

Filozofická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Martina Ivičič (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Rozvrh
každé sudé úterý 10:00–13:40 N21
Předpoklady
Studenti budou schopni : Formulovat názory na významná díla mediálního umění; Rozpoznat vlivy, které na zformulování této um. oblasti působily; Interpretovat vybraná mediální díla; Analyzovat díla mediálních umělců s ohledem na jejich místo v rámci mediálního umění a celkovou tvorbu autora; Zhodnotit přínos klíčových děl z historie vztahu umění-technika pro vývoj mediálního umění.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 150 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/150, pouze zareg.: 0/150, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/150
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět poskytne posluchači vizuální ukázky přelomových děl z historie nových médií, které ovlyvnili celý vývoj umění ve 20. století. Metodou archeologie nových médií kurz odkrývá posluchači najvýznamnější vlyvy historických hnutí na digitální umění 21. století.
Výstupy z učení
Studenti budou schopni: Rozpoznat významná díla z historie mediálního umění Interpretovat obsah a význam těchto děl v kontextu jejich vlivu na současné umění Analyzovat strategie tvorby v rámci charakteristiky historických hnutí Zhodnotit vliv různých technologií na vývoj umění nových médií Porozumět bazálnímu rozdílu mezi analogovými a digitálními médii
Osnova
  • under construction
Literatura
    doporučená literatura
  • Rusnáková, Katarína: V toku pohyblivých obrazov. VŠVU, Bratislava 2005
  • Tribe Mark-Reena, Jana: New Media art, Taschen 2009
  • Artists as inventors - inventors as artists. Edited by Dieter Daniels - Barbara U. Schmidt. Ostfildern: Hatje Cantz, 2008, 237 s. ISBN 9783775721530. info
Výukové metody
AV projekce, seminář, tímová reflexe rozvíjející interpretaci prezentovaných děl, "homewatch"
Metody hodnocení
Výsledná práce, která se od posluchače očekává: 1. praktický výstup: Vlastní tvorba v podobě audiovizuálního díla, kde posluchač prokáže své nabyté znalosti. 2.Pruvodný teoretický text (rozsah 1 normostrana), který obsahuje: název a popis díla, záměr, popis způsobu zpracování, z jakého konceptu váš snímek vychází, jakou téma zpracovává, jaké strategie a techniky student použil. Zadání: Na základě ukázek různých uměleckých postupů a strategií vytvořte vlastní audiovizuální dílo, které bude novým zpracováním staršího novomediálneho díla. Reagujte současnými technologickými možnostmi (dostupný software pro úpravu videa) na historické postupy, myšlenky a strategie. Cílem je schopnost posluchače vyjádřit se nejen teoretickým textem, ale i pomocí vlastní audio-vizuální tvorby. Při volbě strategie může posluchač použít některý z postupů, které definuje Nicolas Bourriaud ve své publikací postprodukci. Metoda hodnocení: Formální návaznost na díla z historie nových médií Vhodná argumentace a prokázání odbornosti v doprovodném textu estetika zpracování
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.