FF:IM047 Kánon umění nových médií I - Informace o předmětu
IM047 Kánon umění nových médií. The best of new media art I
Filozofická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Adam Franc, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Monika Szűcsová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 10:00–11:40 N21, kromě Út 5. 11. ; a Út 5. 11. 10:00–11:40 N41
- Předpoklady
- Studenti budou schopni : Formulovat názory na významná díla mediálního umění; Rozpoznat vlivy, které na zformulování této um. oblasti působily; Interpretovat vybraná mediální díla; Analyzovat díla mediálních umělců s ohledem na jejich místo v rámci mediálního umění a celkovou tvorbu autora; Zhodnotit přínos klíčových děl z historie vztahu umění-technika pro vývoj mediálního umění.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 150 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/150, pouze zareg.: 0/150, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/150 - Mateřské obory/plány
- Teorie interaktivních médií (program FF, B-HS)
- Teorie interaktivních médií (program FF, B-OT) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět poskytne posluchači vizuální ukázky přelomových děl z historie nových médií, které ovlyvnili celý vývoj umění ve 20. století. Metodou archeologie nových médií kurz odkrývá posluchači najvýznamnější vlyvy historických hnutí na digitální umění 21. století.
- Výstupy z učení
- Studenti budou schopni: Rozpoznat významná díla z historie mediálního umění Interpretovat obsah a význam těchto děl v kontextu jejich vlivu na současné umění Analyzovat strategie tvorby v rámci charakteristiky historických hnutí Zhodnotit vliv různých technologií na vývoj umění nových médií Porozumět bazálnímu rozdílu mezi analogovými a digitálními médii
- Osnova
- under construction
- Literatura
- doporučená literatura
- Tribe Mark-Reena, Jana: New Media art, Taschen 2009
- Rusnáková, Katarína: V toku pohyblivých obrazov. VŠVU, Bratislava 2005
- Artists as inventors - inventors as artists. Edited by Dieter Daniels - Barbara U. Schmidt. Ostfildern: Hatje Cantz, 2008, 237 s. ISBN 9783775721530. info
- Výukové metody
- AV projekce, seminář, tímová reflexe rozvíjející interpretaci prezentovaných děl, "homewatch"
- Metody hodnocení
- Výsledná práce, která se od posluchače očekává: 1. praktický výstup: Vlastní tvorba v podobě audiovizuálního díla, kde posluchač prokáže své nabyté znalosti. 2.Pruvodný teoretický text (rozsah 2 normostrany), který obsahuje: název a popis díla, záměr, popis způsobu zpracování, z jakého konceptu váš snímek vychází, jakou téma zpracovává, jaké strategie a techniky student použil. Zadání: Na základě ukázek různých uměleckých postupů a strategií vytvořte vlastní audiovizuální dílo, které bude novým zpracováním staršího novomediálneho díla. Reagujte současnými technologickými možnostmi (dostupný software pro úpravu videa) na historické postupy, myšlenky a strategie. Cílem je schopnost posluchače vyjádřit se nejen teoretickým textem, ale i pomocí vlastní audio-vizuální tvorby. Při volbě strategie může posluchač použít některý z postupů, které definuje Nicolas Bourriaud ve své publikací postprodukci. Metoda hodnocení: Formální návaznost na díla z historie nových médií Vhodná argumentace a prokázání odbornosti v doprovodném textu estetika zpracování
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2019/IM047