ROMU2A001 Vybrané jazykové jevy, literatura, kultura a reálie pro učitele

Filozofická fakulta
podzim 2019
Rozsah
2/2/0. Kombinovaná forma studia: 14 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 14:00–15:40 B2.32
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
ROMU2A001/Kombinovani: Pá 20. 9. 11:00–12:40 G11, Pá 18. 10. 11:00–12:40 G11, Pá 15. 11. 11:00–12:40 G11, P. Dytrt
ROMU2A001/01: Čt 8:00–9:40 L35
Předpoklady
Znalost francouzštiny na úrovni C1 (SERRJ).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Kurz si klade za cíl nabídnout studentům přehled o metodických přístupech ve výuce cizích jazyků. Pozornost bude soustředěna na vybrané jazykové jevy a konkrétní temáta z oblasti literatury a reálií hispanofonních zemí.
Výstupy z učení
Student se seznámí s nejvýznamnějšími metodickými přístupy ve výuce cizích jazyků. Neméně důležitým výstupem je portofolio sestávající z příprav na výuku.
Osnova
  • 1. Úvod do problematiky 2. Metodologické přístupy ve výuce cizích jazyků 3. Zásady plánování výuky cizích jazyků 4. Možnosti využití alternativních metod výuky 5. Kritéria výběru didaktického materiálu 6. Workshop 1 - jazykové jevy 7. Workshop 2 - literatura 8. Workshop 3 - kultura a reálie 9. Studentské prezentace I. 10. Studentské prezentace II. 11. Studentské prezentace III. 12. Závěrečná diskuze. Vyhodnocení.
Literatura
    povinná literatura
  • Vademécum para la formación de profesores : enseñar español como segunda lengua (L2)/lengua extranjera (LE). Edited by Virginia Lara Casado - Humberto López Morales - Guillermo Rojo - Jes. 1. ed. Alcobendas (Madrid): Sociedad General Espanola de Librería, 2004, 1308 s. ISBN 8497780515. info
    neurčeno
  • http://eurouault.lautre.net/spip/
  • HRUŠKOVÁ, D. Nové formy a metody práce ve výuce jazyků [online]. 2010.
  • SOLER-ESPIAUBA, Dolores (2006). Contenidos culturales en la enseñanza del español como 2/L. Madrid: Arco Libros.
  • ESTÉVEZ COTO, Manuela, FERNÁNDEZ DE VALDERRAMA, Yolanda (2006). El componente cultural en la clase de E/LE. Programa de Autoformación y perfeccionamiento del profesorado. Madrid: Edelsa.
  • FIGUERAS CASANOVAS, Neus a Fuensanta PUIG SOLER. Pautas para la evaluación del español como lengua extranjera. Madrid: Edinumen, 2013, 181 stran. ISBN 9788498482423. info
  • PUREN, Christian. La didactique des langues étrangères à la croisée des méthodes : essai sur l'éclectisme. Paris: Crédif, 1994, 203 stran. ISBN 227804267X. info
  • GALISSON, Robert, A. COÏANIZ, C. DANNEQUIN, M MARGARITO, J. MOUCHON, A. PELFRÊNE a Gérard VIGNER. D'autres voies pour la didactique des langues étrangères. Paris: Hatier, 1988, 159 stran. ISBN 2218060345. info
Výukové metody
semináře, workshopy, e-learning
Metody hodnocení
Aktivní účast v seminářích a workshopech, včasné odevzdání zadaných úkolů, projekt.
Informace učitele
Je-li předmět součástí plánu kombinované formy studia programu Učitelství španělského jazyka pro střední školy, je přímá výuka redukována a nahrazena samostudiem a pravidelnými konzultacemi.

FR: Si le cours est inclus dans le plan d'étude du programme de formation des professeurs de l'enseignement secondaire en langue et littérature française ou espagnole sous forme semi-présentielle, l'enseignement présentiel est réduit en se faisant sous forme de consultations avec l'enseignant sur place et de l'autoformation et des tutoriels réguliers.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.