FF:SUP006 Kompendium pro učitele - Informace o předmětu
SUP006 Kompendium pro učitele
Filozofická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ingrid Procházková, Ph.D. (přednášející)
prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SUP006/01: každý sudý čtvrtek 16:00–17:40 C11, I. Procházková, Z. Šalamounová
SUP006/02: každý lichý čtvrtek 16:00–17:40 C11, I. Procházková, Z. Šalamounová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/80, pouze zareg.: 0/80, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/80 - Mateřské obory/plány
- předmět má 99 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět Kompendium pro učitele vnáší do studia učitelství témata, která mohou napomoci v přípravě na budoucí výkon profese učitele, a doplňuje tak poznatky z oblasti pedagogiky a didaktiky. Ve výuce je kladen důraz na formy aktivního a otevřeného učení.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
a) uvažovat o výkonu profese učitele v širších souvislostech,
b) uplatňovat ve své praxi poznatky nabyté v rámci Kompendia,
c) diskutovat některé otázky českého školství za použití relevantních argumentů a výsledků výzkumu. - Osnova
- Osnova pro semestr 2019: 1. Rodiče jako aktéři v životě školy (Mgr. Renata Skýpalová, Ph.D.) 2. Příběh dobré praxe: jak se stát oceněným učitelem (Mgr. Martin Bublák) 3. Administrativní agenda v práci učitele (Mgr. Klára Holíková) 4. Mentoring jako podpora začínajícího učitele (Mgr. Lucie Škarková, Ph.D.) 5. . Jak být slyšet až v zadních lavicích a neochraptět: Hlasová výchova pro budoucí učitele (doc. jana Frostová, Ph.D.)
- Literatura
- doporučená literatura
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 3., přeprac. a aktualiz. vy. Praha: Portál, 2005, 481 s. ISBN 807367047X. info
- PETTY, Geoffrey. Evidence-based teaching : a practical approach. 2nd ed. Cheltenham: Nelson Thornes, 2009, v, 378. ISBN 9781408504529. info
- Teacher development and educational change. Edited by Michael Fullan - Andy Hargreaves. London: Falmer Press, 1992, vii, 255. ISBN 0750700114. info
- ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK, Martin SEDLÁČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Jak se učitelé učí. Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 325 s. ISBN 978-80-210-8462-9. info
- VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Jarmila BRADOVÁ a Stanislav JEŽEK. Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství. 1. vyd. Brno: Munipress, 2015, 238 s. verze 1. ISBN 978-80-210-8096-6. full text Munispace info
- Výukové metody
- Přenáška je vždy spojena se seminární částí, kde se předpokládá aktivní zapojení studentů do výuky.
- Metody hodnocení
- Písemný test s pěti otevřenými otázkami z témat probíraných při prezenční výuce. Otázky mají za účel prověřit porozumění dané látce, schopnost aplikovat poznatky na podobnou oblast a schopnost kriticky posoudit jednotlivé teorie. Pro úspěšné absolvování kurzu je nutné získat nejméně 66 bodů z maximálního počtu bodů v testu, tedy 100 bodů.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2019/SUP006