AJU5306 Reflektivní seminář k praxi 2

Filozofická fakulta
podzim 2023
Rozsah
blokově (13 hodin za semestr). 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (přednášející)
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dorota Egerlová (pomocník)
Mgr. Jana Fantová (pomocník)
Garance
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Předpoklady
AJU5304 Učitelská praxe z AJ 2 || NOW( AJU5304 Učitelská praxe z AJ 2 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem tohoto kurzu je umožnit studentům reflektovat, sdílet a podrobit diskuzi s ostatními studenty klíčová témata vycházející z jejich zkušeností získaných během Učitelské praxe 2 a 3. Protože tento kurz poběží paralelně s učitelskou praxí, témata probíraná v něm budou přímo korespondovat se specifiky výuky na středních školách, se kterými se studenti během praxe setkají.
Výstupy z učení
Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Analyzovat, zhodnotit a reflektovat vlastní výukovou praxi a identifikovat ve své výuce klíčové oblasti ke zlepšení. 2. Analyzovat, zhodnotit a reflektovat své znalosti vzdělávací politiky a pracovního života na střední škole včetně institucionálních aspektů plánování a vyučování, komunikace s kolegy a s rodiči. 3. Diskutovat o významu výzkumu ve třídě a možnostech dalšího profesního rozvoje.
Osnova
  • 1. Každodenní život učitele anglického jazyka na české střední škole. 2. Institucionální aspekty plánování a vyučování. 3. Testování, hodnocení a evaluace v sekundárním vzdělávání. Maturitní zkouška a její dopady. 4. Zaměření se na žáky se speciálními potřebami v sekundárním vzdělávání. Hodnocení, diagnóza, individuální plány, možnosti uspokojení rozličných potřeb žáků. Práce s nadanými žáky. 5. Výuka a analýza souboru lekcí ve středoškolském prostředí, včetně výběru a adaptace materiálů. 6. Udržování pozitivních vztahů a komunikace s kolegy a rodiči. 7. Možnosti dalšího profesního rozvoje.
Literatura
    povinná literatura
  • Ghaye, T. (2011). Teaching and Learning through Reflective Practice: A practical guide for positive action. London: Routledge.
    doporučená literatura
  • Thornbury, S. (1997). About Language. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Crooks, G. (2003). A Practicum in TESOL: Professional Development through Teaching Practice. Cambridge: CUP.
  • Harmer, J. (2007). The practice of English Language Teaching. Harlow: Longman.
  • Dyches, T., Nari, J.C., & Prater, M.A. A Teacher's Guide to Communicating with Parents: Practical Strategies for Developing Successful Relationships (not in the library yet but we should buy this)
  • Scrivener, J. (1994). Learning Teaching: A guidebook for English Language Teachers. Oxford: Macmillan Heinemann.
Výukové metody
Diskuze, párová a skupinová práce, praktické ukázky, četba.
Metody hodnocení
K získání zápočtu za tento kurz se musí studenti zúčastnit všech hodin a musí odevzdat reflektivní esej o 3 zajímavých oblastech z pracovního života středoškolského učitele angličtiny, a akční plán o způsobech, kterými se hodlají dále rozvíjet.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2022, jaro 2023, podzim 2024.