FF:ROMU2A001 Vybrané jaz. jevy pro učitele - Informace o předmětu
ROMU2A001 Vybrané jazykové jevy, literatura, kultura a reálie pro učitele
Filozofická fakultapodzim 2023
- Rozsah
- 2/2/0. Kombinovaná forma studia: 14 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každý sudý pátek 14:00–15:40 G22
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, N-PO_) (3)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-FJU_) (4)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (3)
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SJU_) (4)
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (3)
- Cíle předmětu
- Kurz si klade za cíl nabídnout studentům přehled o metodických přístupech ve výuce cizích jazyků. Pozornost bude soustředěna na vybrané jazykové jevy a konkrétní témata z oblasti literatury a reálií frankofonních a hispanofonních zemí.
- Výstupy z učení
- Student se seznámí s nejvýznamnějšími metodickými přístupy a organizačními formami ve výuce cizích jazyků. Pozornost bude zaměřena na vhodnou volbu obsahu a rozsahu učiva a jeho zprostředkování adekvátní formou. Neméně důležitým výstupem je portofolio sestávající z příprav na výuku.
- Osnova
- 1. Úvod do problematiky 2. Metodologické přístupy ve výuce cizích jazyků 3. Zásady plánování výuky cizích jazyků 4. Možnosti využití alternativních metod výuky 5. Kritéria výběru didaktického materiálu 6. Workshop 1 - jazykové jevy 7. Workshop 2 - literatura 8. Workshop 3 - kultura a reálie 9. Studentské prezentace I. 10. Studentské prezentace II. 11. Studentské prezentace III. 12. Závěrečná diskuze. Vyhodnocení.
- Literatura
- povinná literatura
- Vademécum para la formación de profesores : enseñar español como segunda lengua (L2)/lengua extranjera (LE). Edited by Virginia Lara Casado - Humberto López Morales - Guillermo Rojo - Jes. 1. ed. Alcobendas (Madrid): Sociedad General Espanola de Librería, 2004, 1308 s. ISBN 8497780515. info
- neurčeno
- SOLER-ESPIAUBA, Dolores (2006). Contenidos culturales en la enseñanza del español como 2/L. Madrid: Arco Libros.
- ESTÉVEZ COTO, Manuela, FERNÁNDEZ DE VALDERRAMA, Yolanda (2006). El componente cultural en la clase de E/LE. Programa de Autoformación y perfeccionamiento del profesorado. Madrid: Edelsa.
- http://eurouault.lautre.net/spip/
- HRUŠKOVÁ, D. Nové formy a metody práce ve výuce jazyků [online]. 2010.
- FIGUERAS CASANOVAS, Neus a Fuensanta PUIG SOLER. Pautas para la evaluación del español como lengua extranjera. Madrid: Edinumen, 2013, 181 stran. ISBN 9788498482423. info
- WINDMÜLLER, Florence. Français langue étrangère (FLE). L'approche culturelle et interculturelle. Paris: Editions Belin, 2011, 159 s. ISBN 978-2-7011-5330-8. info
- PUREN, Christian. La didactique des langues étrangères à la croisée des méthodes : essai sur l'éclectisme. Paris: Crédif, 1994, 203 stran. ISBN 227804267X. info
- GALISSON, Robert, A. COÏANIZ, C. DANNEQUIN, M MARGARITO, J. MOUCHON, A. PELFRÊNE a Gérard VIGNER. D'autres voies pour la didactique des langues étrangères. Paris: Hatier, 1988, 159 stran. ISBN 2218060345. info
- Výukové metody
- semináře, workshopy, e-learning
- Metody hodnocení
- Aktivní účast v seminářích a workshopech, včasné odevzdání zadaných úkolů, projekt.
- Informace učitele
- Je-li předmět součástí plánu kombinované formy studia programu Učitelství španělského jazyka pro střední školy, je přímá výuka redukována a nahrazena samostudiem a pravidelnými konzultacemi.
EN: If the course is included in one-field combined study plan of the programme Upper Secondary School Teacher Training in French or Spanish Language and Literature, presential teaching is reduced and substituted with self-study and regular tutorials.
FR: Si le cours est inclus dans le plan d'étude du programme de formation des professeurs de l'enseignement secondaire en langue et littérature française ou espagnole sous forme semi-présentielle, l'enseignement présentiel est réduit en se faisant sous forme de consultations avec l'enseignant sur place et de l'autoformation et des tutoriels réguliers. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2023/ROMU2A001