PřF:M9504 Výběr. sem. z did. matem. 1 - Informace o předmětu
M9504 Výběrový seminář z didaktiky matematiky 1
Přírodovědecká fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Kateřina Dvořáková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- M9504/01: Po 16:00–17:50 M4,01024, K. Dvořáková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Na konci kurzu bude student schopen: orientovat se v současné struktuře školství v ČR; připravit vyučovací hodinu; učit zábavně a s dobrým nápadem; vybrat vhodné pomůcky, vybrat a používat matematické programy, připravit pracovní list, hru.
- Osnova
- 1. Obsah a rozsah výuky matematiky na střední škole (učební osnovy, tématické plány)
- 2. Vzdělávací systém České republiky.
- 3. Rámcový vzdělávací program a školní vzdělávací program.
- 4. Didaktika matematiky (metody a formy výuky matematiky)
- 5. Práce s učebnicí, pracovním listem.
- 6. Projektové vyučování. Didaktická hra.
- 7. Matematické programy (Cabri, Derive, Maple).
- 8. Příprava na hodinu. Prověřování vědomostí.
- 9. Pomůcky pro výuku matematiky.
- 10. Specifické poruchy učení.
- 11. E-learning.
- 12. Náslech na střední škole.
- Literatura
- FUCHS, Eduard a Helena BINTEROVÁ. Postavení matematiky ve školním vzdělávacím programu. Střední odborná učiliště. První. Praha: Prometheus, 2006, 60 s. ISBN 80-7196-324-0. info
- Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Edited by Milan Hejný - Jarmila Novotná - Naďa Vondrová. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, viii, 212. ISBN 8072901893. info
- FUCHS, Eduard a Helena BINTEROVÁ. O jednom netradičním využití počítačů ve výuce matematiky. Department of Mathematics Report Series. České Budějovice: University of South Bohemia, 2004, roč. 12, č. 1, s. 7-10. ISSN 1214-4681. info
- FUCHS, Eduard a Helena BINTEROVÁ. Standardy a testové úlohy z matematiky pro střední odborná učiliště. 1. vyd. Praha: Prometheus, 2004, 108 s. Standardy. ISBN 80-7196-294-5. info
- BLAŽKOVÁ, Růžena. Recenze knihy. Hejný,M., Kuřina F.: Dítě, škola a matematika. Pokroky matematiky, fyziky a astronomie. Praha: JČMF, 2002, roč. 47, č. 1, s. 67-68. ISSN 0032-2423. info
- FUCHS, Eduard a Dag HRUBÝ. Standardy a testové úlohy z matematiky pro základní školy a nižší ročníky víceletých gymnázií. Prah: Prometheus, 2000, 152 s. ISBN 80-7196-169-8. info
- FUCHS, Eduard a Josef KUBÁT. Standardy a testové úlohy z matematiky pro čtyřletá gymnázia. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1998, 147 s. ISBN 80-7196-095-0. info
- HEJNÝ, Milan. Teória vyučovania matematiky. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatel'stvo, 1989, 554 s. info
- Výukové metody
- Seminář jednou týdně po dvou hodinách. Seminář zahrnuje přednášky a řízenou diskusi o problematice předmětu.
- Metody hodnocení
- Seminář je zakončen zápočtem. Pro získání zápočtu je nutno vypracovat seminární práci a povinná účast na výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://didaktika.tym.cz
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2009/M9504