K čemu je Dril?
1/6

Dril je určen k memorování např. slovíček či jiných jednotlivých informací určených k naučení se nazpaměť.
Princip:

Obrázek: Dril zobrazí kartičku s otázkou, pak odpověď. Vyznačte na škále, jak dobře znáte odpověď. Kartičky se následně předkládají k opakování za určitý počet dní, podle toho, jak dobře je znáte.
- Neobtěžuje vás to, co již znáte
- Například kartička soustavně odpovídaná 'Věděl jsem ihned' se objeví až za např. 6, 18, 48, 150, 450, ... dnů), a tak s ní nemusíte ztrácet čas.
- Soustředíte se na problémové kartičky
- Pokud odpověď zapomenete, interval se zkrátí a kartička se vám zobrazí častěji.
- Je důležité učit se pravidelně, nejlépe každý den!
- Algoritmus se snaží nepředkládat vám kartičky zbytečně často, ale pokud dril používáte jen občas, kartičky se jednak nahromadí, jednak zapomínáte odpovědi a musíte se kartičku učit znovu.
- Je důležité drilovat kartičky, které jste dnes nevěděli!
- Do dlouhodobé paměti se kartička přesune tak, že si ji opětovně vybavíte z krátkodobé paměti. To se dělá právě ve fázi drilu. Nevynechávejte ho! Máte-li málo času, raději se dnes neučte nové kartičky, ale použijte odkaz 'Mám málo času' v pravém sloupci:

Obrázek: Volba umožňuje dokončit dril kartiček, jejichž odpověď jste dnes neznali.