Časté otázky


  1. Jak probíhá učení v konkrétní den?
    Systém vám nejdříve nabídne ke zopakování otázky, u kterých jste si v minulém učení nebyli úplně jistí. Pak vám umožní učit se nové otázky a na závěr přejdete ke drilování těch otázek, které jste označili tlačítky 3 až 6. Pokud máte čas a chcete se učit více nových otázek, než vám napoprvé systém nabídne, zvolte si další nové otázky a drilování nechte úplně na závěr.
  2. Kdy je vhodné drilovat a kdy ne?
    Rozhodně není vhodné drilovat kartičku ihned poté, co jsme ji právě viděli. Smyslem drilu je, aby si člověk vybavoval kartičky z paměti, takže pokud máte ke drilování málo kartiček, je vhodné pár minut počkat a teprve poté je drilovat, aby se mozek namáhal a kartičky se uložily do dlouhodobé paměti.
  3. Můžu se učit průběžně celý den?
    Ano, je možné učit se po chvilkách, ale důležité je po posledním učení nevynechat fázi drilování!
  4. Kolik nových kartiček denně se mám učit?
    To je dost individuální. Začnětě např. se 30 kartičkami denně a sledujte, jak je učení efektivní, tzn. jak vám to jde a kolik dostáváte kartiček ke zopakování v dalších dnech. Podle toho, kolik času chcete učení věnovat, si můžete zvýšit nebo snížit počet nových kartiček na den.
  5. Nemám týden čas se učit, co s tím?
    Až se k učení vrátíte, systém Vám předloží mnoho zameškaných kartiček, nejdříve ty nejvíce zameškané. Postupně zpoždění dožeňte.
  6. Potřebuji se za týden naučit 250 slovíček na písemku!
    V tom vám Dril příliš nepomůže. Dril se snaží minimalizovat vaši práci využitím efektu učení se s prodlevami, což za týden nelze. Mozek funguje tak, že když nějakou znalost po něm požadujete s prodlužujícími se prodlevami, pochopí, že ji potřebujete znát dlouhodobě a uloží ji do dlouhodobé paměti. To je jiný úkol než naučit se za týden na písemku.
  7. Chci se nejdříve učit slovíčka ve směru čeština → angličtina
    Kartičky se v databázi nacházejí v obou směrech (brother → bratrbratr → brother). Systém je chápe jako dvě odlišné otázky. Jednu asi budete zvládat lépe (tu, která zkouší "co to znamená") a druhou hůře ("jak se to řekne"), proto se velmi rychle vzdálí od sebe intervaly, ve kterých se kartičky zobrazují.
    Nepředepisuje se, který směr se má zobrazit nejdříve, vybírá se náhodně. Systém pouze hlídá, že v určitý den se zobrazí z této dvojice kartička maximálně z jednoho směru (a to i v případě, že i druhý směr má dle algoritmu předepsáno se v tento den znovu zobrazit).
  8. Chci se začít učit určitou oblast znovu od začátku.
    Pokud nechcete začít s učením úplně všeho od začátku, můžete si volbou 'Smazat mé údaje' zvolit přímo oblast, kde budou veškeré vaše údaje smazány, ale v ostatních oblastech zůstanou.
  9. Některé kartičky z učebnice se nechci učit.
    Použijte volbu 'Zakázat kartičku'.
  10. Některé lekce z učebnice se nechci učit.
    Použijte volbu 'Aktivovat nebo deaktivovat lekce' na titulní stránce Drilu.
  11. Chci si upravit zadání kartičky.
    Použijte volbu 'Upravit tuto kartičku'. Otevře se nové okno s editory, kde můžete upřesnit otázku nebo odpověď, např. doplněním fráze, ve které se slovíčko obvykle používá. Hodí se typicky, pokud na zadání otázky existuje více možných odpovědí. Pokud jste kartičku měnili již v minulosti, nabídne se vám funkce na odstranění změn. Veškeré prováděné změny se zobrazí pouze uživateli, který změny zadal.
  12. Nepřehrává se mi zvuk.
    Potřebujete doinstalovat QuickTime Player.
  13. Vyskakuje na mě hláška 'Mixed Content...'.
    Smíšený obsah (mixed content) v MS IE povolíte v záložce Tools. Klikněte na položku Internet Options, poté na záložku Security tab a tlačítko Custom Level. V dialogovém okně Security Settings najděte sekci Miscellaneous. V ní dohledejte Display mixed content a zatrhněte možnost Enable. V dialogovém okně Security Settings klikněte na OK a poté znovu zvolte OK pro odchod z Internet Options.

    Poznámka: Poté, co povolíte smíšený obsah (mixed content), budou se vám zobrazovat stránky jak HTTPS, tak i obsah bez HTTPS, ale Internet Explorer již nebude zobrazovat ikonu zámku.

Informační systém • Poslední změna: 9. 12. 2008 10:06.08