FSS:PSY434 Rogers's Approach - Course Information
PSY434 Rogers's Approach
Faculty of Social StudiesSpring 2004
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Ladislav Nykl, Ph.D. (lecturer), Mgr. Petra Voráčová, MBA (deputy)
- Guaranteed by
- Mgr. Radana Šrubařová
Department of Psychology – Faculty of Social Studies
Contact Person: Mgr. Radana Šrubařová - Timetable
- Fri 12. 3. 9:00–17:00 G31, Fri 16. 4. 9:00–17:00 G31, Fri 21. 5. 9:00–17:00 G31, Fri 4. 6. 9:00–17:00 G31
- Prerequisites (in Czech)
- PSY406 Psychotherapy
prostudovat knihu Encountrové skupiny od C.Rogers - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 15 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/15, only registered: 0/15 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Psychology (programme FSS, N-PS)
- Syllabus (in Czech)
- 1. blok: Seznámení s přístupem zaměřeným na člověka - vývoj a základní předpoklady. Klíčové pojmy: akceptace, empatické porozumění , autenticita. Hlavní indikace (Lenz, 1995). Průběh sezení. Podmínky terapeutického procesu v terapii individuální i skupinové. Skupinový proces, jeho začátek a vývoj.
- 2. blok: Přístup zaměřený na člověka v terapii, poradenství a encountrové skupině. Řešení konfliktu ve skupině. Demonstrace terapeutického rozhovoru. Terapeutický proces - proces uzdravení a osobního růstu. Skupinová práce. Shrnutí osobních a skupinových zážitků ve vztahu k procesu a vlastním změnám.
- 3. blok: Role vedoucího skupiny, direktivnost - nedirektivnost. Video "Die Kraft des Guten" s C.R.Rogersem a video s R.Tauschem. Zařazení se do skupinového procesu. Je aktivní účast pro vlastní vývoj nutná? Jaký dopad má, když se jedinec nezúčastní? Rozhodnutí k terapii a osobnímu růstu. Skupinová práce. Shrnutí osobní a skupinových zážitků ve vztahu k procesu i změnám mimo skupinu.
- Literature
- ROGERS, Carl R. O osobnej moci. Translated by Matúš Dobšovič. Modra: Persona, 1998, 231 s. ISBN 80-967980-1-4. info
- ROGERS, Carl R. Způsob bytí :klíčová témata humanistické psychologie z pohledu jejího zakladatele. Translated by Jiří Krejčí. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 292 s. ISBN 80-7178-233-5. info
- VYMĚTAL, Jan. Obecná psychoterapie. Vyd. 1. Praha: Psychoanalytické nakladatelství J. Kocourek, 1997, 295 s. ISBN 80-86123-02-2. info
- DRAPELA, Victor J. Přehled teorií osobnosti. Translated by Karel Balcar. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 175 s. ISBN 80-7178-134-7. info
- ROGERS, Carl R. Spôsob bytia. Modra: Inštitút Rozvoja Osobnosti, 1997, 265 s. ISBN 80-967832-0-3. info
- VYMĚTAL, Jan. Rogersovská psychoterapie. Vyd. 1. Praha: Český spisovatel, 1996, 208 s. ISBN 80-202-0605-1. info
- DRAPELA, J. V. and Vladimír HRABAL. Vybrané poradenské směry : teorie a strategie. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1995, 81 s. ISBN 8071840114. info
- ROGERS, Carl R. Die nicht-direktive Beratung :Counseling and Psychotherapy. München: Kindler, 1972. ISBN 3-463-02176-5. info
- ROGERS, Carl R. Freedom to learn :a view of what education might become. Columbus, Ohio: Charles E. Merrill, 1969, x, 358 s. ISBN 0-675-09579-4. info
- ROGERS, Carl R. Entwicklung der Persönlichkeit :Psychotherapie aus der Sicht eines Therapeuten. Translated by Jacqueline Giere. Stuttgart: Ernst Klett Verlag, 1961, 409 s. ISBN 3-12-906880-5. info
- ROGERS, Carl Ransom. On becoming a person : a therapist's view of psychotherapy. Boston: Houghton Mifflin, 1961, 420 p. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
Information on course enrolment limitations: Min. 8 studentů pro otevření kurzu. - Listed among pre-requisites of other courses
- Teacher's information
- http://www.fss.muni.cz/psych/studium.html
- Enrolment Statistics (Spring 2004, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2004/PSY434