FSS:ZUR228 Public Relations - Informace o předmětu
ZUR228 Public Relations
Fakulta sociálních studiíjaro 2010
- Rozsah
- 2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Václav Svoboda (přednášející), Ing. Rudolf Burgr, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová - Rozvrh
- Po 22. 2. 8:00–12:00 U42, Po 15. 3. 8:00–12:00 P52, Po 22. 3. 8:00–12:00 U42, Po 5. 4. 8:00–12:00 U42, Po 19. 4. 8:00–12:00 U42, Po 3. 5. 8:00–12:00 U42, Po 17. 5. 8:00–12:00 U42
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy public relations a naučit je chápat a prakticky koncipovat tuto komunikační disciplinu. Public relations jsou komunikační aktivitou, která se intenzivně rozvíjí v různých oblastech života společnosti a napomáhá ke konsensu při řešení problémů a témat veřejnosti. Komunikační aktivity public relations se realizují podle teoretického schématu individuálním a skupinovým působením a působením mediálním. Public relations disponují množinou prostředků a forem, určitými strategickými postupy a technikami, jak je vyhodnocovat.
- Osnova
- 1. Základy public relations (přednáška – 2 hod.)
- 2. Komunikační proces public relations (přednáška – 2 hod.)
- 3. Seminář 1. - Příklady aktivit PR v praxi organizací , 2 hod.
- 4. Krizová komunikace organizací (přednáška- 2 hod.)
- 5. Seminář 2. – Praktické případy krizové komunikace, 2 hod.
- 6. Corporate Publishing, PR online, PR Events (přednáška –2 hod.)
- 7. Seminář 3. – Corporate Publishing a PR online v praxi organizací, 2 hod.
- 8. Media relations I. Úvod, tiskový mluvčí (přednáška – 2 hod.)
- 9. Seminář 4. – Aktivity tiskového mluvčího v organizaci, 2 hod.
- 10. Media relations II. Techniky, tiskové informace (přednáška – 2 hod.)
- 11. Seminář 5. – Analýza tiskových informací v praxi médií, 5 hod.
- 12. Media relations III. Účinnost komunikace public relations (přednáška – 2 hod)
- 13. Komunikační management – public relations 21.století (přednáška – 2 hod.)
- Literatura
- Svoboda, V. Public relations moderně a účinně, 2. Doplněné a rozšířené vydání, Grada Publishing, Praha listopad 2009
- Němec, P., Public Relations - Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha 1996.
- Bentele, G., Piwinger, B., Schönborn, G., Kommunikationsmanagement , Neuwied: Krifel: Luchterhand 2002.
- SVOBODA, Václav. Public relations : moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 240 s. ISBN 8024705648. info
- SVOBODA, Václav. Základy public relations. Vyd. 2. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005, 152 s. ISBN 807318043X. info
- SVOBODA, Václav. Corporate identity : učební text. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2004, 67 s. ISBN 8073181061. info
- CAYWOOD, Clarke L. Public relations : řízená komunikace podniku s veřejností. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xxxvii, 60. ISBN 8072268864. info
- KOHOUT, Jaroslav. Veřejné mínění, image a metody public relations. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1999, 122 s. ISBN 80-7261-006-6. info
- Metody hodnocení
- Výuka se uskutečňuje osmi přednáškami, kterých musí studenti absolvovat nejméně šest. Dále je zbytek vyučovacích hodin věnován seminářům studentů. Seminární referáty zpracují studenti v rozsahu 15 min (3-4 strany A4 psaného textu) a přednesou je na semináři podle určeného seznamu.
Požadavky na zápočet:
- vyhodnocení seminárních referátů studentů
- písemný závěrečný test. Rozsah 30 otázek - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2010/ZUR228