FSS:ZURn6221 Fanouškovská publika - Course Information
ZURn6221 Fanouškovská publika fikčních obsahů
Faculty of Social StudiesSpring 2020
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Iveta Jansová, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Iveta Jansová, Ph.D.
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Supplier department: Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies - Timetable
- Thu 20. 2. 8:00–9:40 Studio 527, Thu 27. 2. 8:00–9:40 Studio 527, Thu 5. 3. 8:00–9:40 Studio 527, Thu 12. 3. 8:00–9:40 Studio 527, Thu 19. 3. 8:00–9:40 Studio 527, Thu 26. 3. 8:00–9:40 Studio 527, Thu 2. 4. 8:00–9:40 Studio 527, Thu 9. 4. 8:00–9:40 Studio 527, Thu 23. 4. 8:00–9:40 Studio 527, Thu 30. 4. 8:00–9:40 Studio 527, Thu 7. 5. 8:00–9:40 Studio 527, Thu 14. 5. 8:00–9:40 Studio 527
- Prerequisites (in Czech)
- ! ZUR500f Fanouškovská publika fikčních obsahů
Zájem o tematiku, alespoň bazální znalost teorie publika. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Media industries and production (programme FSS, N-MSZU)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, N-KS)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, N-MSZU)
- Media research and analytics (programme FSS, N-MSZU)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je představit osobnosti fanoušků jako zájmového publika, a to pohledem nejen na historii fanouškovských studií, ale především na charakteristické aktivity a praxe, jež jsou pro fanoušky ustavující a které mají mnoho společného se současným participativním charakterem mediální komunikace.
- Learning outcomes (in Czech)
- Studentstvo bude po absolvování předmětu schopno: - aplikovat teoretické znalosti z oboru fanouškovská studia - propojit tyto poznatky s dalšími v příbuzných oblastech (mediální studia, kulturální studia, studium populární kultury, televizní studia) - znát základní metodologické přístupy k výzkumu fanoušků (a obecně zájmových skupin) - korektně argumentovat v diskusích
- Syllabus (in Czech)
- Seznámení s kursem, vyučující a studenstvem
- Publika, CCCS a populární kultura
- Participativní publika
- Fanoušci a fandomy
- Mediální reprezentace fanoušků
- Fanouškovská tvorba
- Fanspeak
- Praktické vyzkoušení fanouškovských aktivit
- Fanouškovský aktivismus
- Fanonicko-kanonické konverzace
- Výzkum fanoušků
- Závěrečná hodina - prezentace studentstva
- Literature
- required literature
- Booth, Paul. 2010. Digital Fandom: New Media Studies. New York: Lang.
- Alvermann, Donna E. – Hagood, Margaret C. 2000. „Fandom and critical media literacy.” Pp. 436–446 in. Journal of Adolescent & Adult Literacy, r. 43, č. 5.
- Bolin, Göran. 2012. The Labour of Media Use: The Two Active Audiences. Pp. 796–814 in Information, Communication & Society, r. 15, č. 6.
- Jenkins, Henry – Carpentier, Nico. 2013. „Theorizing participatory intensities. A conversation about participation and politics.“ Pp. 265–286 in Convergence: The International Journal of Reaserch into New Media Technologies, r. 19, č. 3.
- recommended literature
- Busse, Kristina – Hellekson, Karen. 2006. Fan Fiction and Fan Communities in the Age of the Internet. London: MacFarland.
- Jenkins, Henry. 2006. Fans, Bloggers and Gamers. New York NYU Press.
- Hills, Matt. 2002. Fan Cultures. London, New York: Routledge.
- Ang, Ien. 1991. Desperately seeking the audience. London: Rutledge.
- Andrejevic, Mark. 2007. iSpy. Surveillance and Power in the Interactive Era. Lawrence: University of Kansas Press.
- Sandvoss, Cornel. 2005. Fans: The Mirror of Consumption. Cambridge, MA: Polity.
- Gray, Jonathan – Sandvoss, Cornel – Harrington, Lee. 2007. Fandom: Identities and Communities in a Mediated World. New York. NYU Press.
- Teaching methods (in Czech)
- teoretická příprava, diskuse v hodinách, skupinové diskuse a skupinové projekty - dialogický charakter výuky
- Assessment methods (in Czech)
- Během semestru je vyžadována četba povinné literatury, aktivita v hodině a plnění kooperačních aktivit na hodinách. Finální projekt = fanouškovská aktivistická kampaň nebo fanouškovská tvorba – video; možnost práce ve dvojicích (ale musí to být o to větší/ambicióznější projekt); téma projektu musí být předem konzultováno a schváleno vyučující.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
- Enrolment Statistics (Spring 2020, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2020/ZURn6221