LF:BPPG041c Edukace v porodní asistenc-cv. - Informace o předmětu
BPPG041c Edukace v porodní asistenci - cvičení
Lékařská fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/2/0. celkem 30 hodin. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Blanka Trojanová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D.
Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- Čt 22. 3. až Čt 24. 5. Čt 10:40–14:00 343
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Porodní asistentka (program LF, B-PA)
- Cíle předmětu
- Předmět je chápán jako teoreticko praktický. Předmět je zaměřen na význam, cíle, základní pojmy a zásady výchovně-vzdělávacího procesu a zásady tvorby a prezentace edukačního projektu v práci porodní asistentky. Soustředí se na specifika edukačního procesu v péči o ženu, dítě a celou rodinu ve všech jejích vývojových etapách. Je východiskem formování osobnosti studentky pro výkon profese porodní asistentky. Předpokládané cíle - student bude schopen: - poskytnout základní informace o významu a cílech edukačního procesu, objasnit základní pojmy; - vysvětlit vztah a význam výchovy a vzdělávání a edukace pro profesi porodní asistentky; - aplikovat rámec pro tvorbu a prezentaci při tvorbě vlastního výchovně-vzdělávacího projektu – edukačního plánu; - předvést získané komunikační vědomosti a dovednosti při výstupu; - vytvořit a prezentovat vlastní edukační plán v hodině a v terénu;
- Výstupy z učení
- student bude schopen: - poskytnout základní informace o významu a cílech edukačního procesu, objasnit základní pojmy; - vysvětlit vztah a význam výchovy a vzdělávání a edukace pro profesi porodní asistentky; - aplikovat rámec pro tvorbu a prezentaci při tvorbě vlastního výchovně-vzdělávacího projektu – edukačního plánu; - předvést získané komunikační vědomosti a dovednosti při výstupu; - vytvořit a prezentovat vlastní edukační plán v hodině a v terénu;
- Osnova
- Obsah / cvičení: - sestavení edukačního plánu a projektu na zvolené téma na základě teorie předmětu a jeho prezentace s následnou diskuzí ve skupině, následná prezentace v terénu, prezentace recenze vybrané pedagogické publikace; - sestavení plánu pro kurz prenatální přípravy a plánu pro výchovu k reprodukčnímu zdraví dětí a mládeže; - vytvoření edukačního materiálu (leták, brožura, pomůcka, plakát, apod.);
- Literatura
- NÖLLKE, Claudia. Umění prezentace : jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. Praha: Grada, 2003, 111 s. ISBN 8024790572. info
- ZÁVODNÁ, Vlasta. Pedagogika v ošetrovateĺstve. [1. vyd.]. Martin: Osveta, 2002, 95 s. ISBN 8080631085. info
- Moderní pedagogika. Edited by Jan Průcha. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 495 s. ISBN 80-7178-170-3. info
- Výukové metody
- Audiovizuální prezentace, diskuze, příprava a tvorba edukačního projektu, práce ve skupině.
- Metody hodnocení
- Hodnocení: zápočet - aktivita ve výuce, vytvořený a prezentovaný projekt ve cvičení a v terénu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2018/BPPG041c