ZS1MP_DI3 Didactics of Music Education 3

Faculty of Education
Autumn 2006
Extent and Intensity
0/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Blanka Knopová, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Department of Music – Faculty of Education
Contact Person: Andrea Špačková
Timetable of Seminar Groups
ZS1MP_DI3/01: Mon 10:40–11:25 učebna 21
ZS1MP_DI3/02: Mon 11:35–12:20 učebna 21
ZS1MP_DI3/03: Mon 12:30–13:15 učebna 21
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Explores the underlying principles which guide us as classroom practitioners. Focuces on the development and ability of young children as music learners and offers a range of pracical classroom activities which may be used in the primary classroom.
Syllabus (in Czech)
  • Činnosti poslechové Realizace činností poslechových v propojení s dovednostmi nástrojovými, základními poznatky z dějin a hudební teorie. Robor hudebních děl našich i světových hudebních skladatelů, základní hudebně vyjadřovací prostředky. Aktivní forma poslechu, integrativní pojetí, metodika poslechu na 1.stupni ZŠ. Požadavky ke zkoušce: Studenti prokáží teoretické znalosti /viz probírané celky 1 - 4 / a praktické dovednosti: - ve hře na nástroj / písně s doprovodem, výběr pěti poslechových skladeb,pěti hlasových cvičení / - ve hře na zobcovou flétnu / orientace v tóninách C dur, G dur, D dur, F dur / - znalosti dirigování 2/4, 3/4 a 4/4 taktu - zpěv a dirgování Čs. státní hymny Při práci s písní se zaměří na funkční propojení s činnostmi instrumentálními, hudebně pohybovými a poslechovými a integrativní pojetí hudební výchovy. Literatura: Sedlák, F.: Didaktika 1, SPN, Praha 1985 Herden, J.: My pozor dáme a posloucháme I, II , Scientia, Praha 1994
Literature
  • KNOPOVÁ, Blanka. Ahoj, písničko ! Učebnice hudební výchovy pro 1. ročník (Hello, song ! Exwercise book of Music education for 1.class). 1. vydání. Praha: Milan Zeman, 1997, 29 pp. Pansofia Praha. ISBN 80-85804-90-3. info
  • KNOPOVÁ, Blanka. Ahoj, písničko! Metodické poznámky pro učitele (Hello, song!). 1. vydání. Praha: Milan Zeman, 1997, 22 pp. Pansofia. ISBN 80-85804-93-X. info
  • KNOPOVÁ, Blanka and Jan POLÁK. Alternativní koncepce hudební výchovy v obecné škole (Alternative Concepts of Music Education in Public Schools). In POLÁK JAN. in: Musica viva in schola. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1995, p. 144-149. ISBN 80-210-1223-4. info
  • HERDEN, Jaroslav, Eva JENČKOVÁ and Jiří KOLÁŘ. Hudba pro děti : vysokoškolská učebnice : studium učitelství pro 1. stupeň základní školy [Herden, 1992]. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1992, 194 s., [8. ISBN 80-7066-522-X. info
  • SEDLÁK, František. Didaktika hudební výchovy 1 na prvním stupni základní školy : učebnice pro studenty pedagogických fakult. Edited by Rudolf Siebr. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1985, 311 s. info
  • HERDEN, Jaroslav. Hudba pro děti. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1978, 106 s. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: seminář
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2003, Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2007, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018, Autumn 2019, autumn 2020, Autumn 2021, Autumn 2022.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2006/ZS1MP_DI3