PdF:SC4MK_MARK Marketing - Course Information
SC4MK_MARK Marketing
Faculty of EducationAutumn 2007
- Extent and Intensity
- 0/0/1. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Aleš Sekot, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Zuzana Nováčková - Prerequisites
- !NOWANY( SC4MK_INMK Inter multiculturality , SC4MK_KAZS Kazuistic seminar , SC4MK_ENEV Environmental educ. in Europe )
Individuální studium povinné literatury. Základní orientace v elektronických dokumentech. Písemné zpracování vybraného problému marketingové komunikace. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 25 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/25, only registered: 0/25 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Education (programme PdF, N-PD)
- Social Education (programme PdF, N-PD, specialization Čtvrtý modul)
- Course objectives
- Sociální dimenze transformace, předmět funkce a význam marketingu v soudobém světě, specifické oblasti tržního prostředí, formy distribuce, různost prostředí marketingové činnosti, význam veřejnosti a veřejného mínění, možnosti a meze public relations, podstata reklamního působení, vztah reklamy, public relations a marketingu, předpoklady vývoje reklamního odvětví, vztah výrobku a reklamy, vymezení úlohy managementu.
- Syllabus
- Předmět, funkce a sociální aspekty marketingové komunikace. Organizační formy tržní konkurence. Základní marketingové koncepce. Princip segmentace trhu. Skladba marketingového mixu. Hlavní známé zákonitosti marketingu. Tržní perspektiva v procesu regionální a globální integrace. Podstata etiky podnikání. Smysl, obsah a podstata pěstování vztahů s veřejností. Principy krizové komunikace s veřejností. Tvorba image a goodwillu. Základní klasifikace třídění reklamy. Zásady autorské reklamní práce. Vymezení úlohu managementu na pozadí měnících se požadavků trhu. Vztah úspěšnosti a prospěšnosti podniku. Měřítka manažerských schopností.
- Literature
- Náhradní obsah: KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Bratislava: VŠE, 1992. ISBN 80-08-02042-3.
- MARUANI, L. Abeceda marketingu.Praha: Management Press, 1995. ISBN 80-85103-95-0.
- FIALOVÁ, H., TOMEK, G. Malý slovník marketingu. Karviná: Economix, 1994. ISBN 1546-4-6.
- KUNČAR: Marketing pro všechny. Krnov: Slakon, 1998. ISBN 80-901211-0-1.
- ROLNÝ, I. Etika v podnikové strategii. Boskovice: Albert, 1998. ISBN 80-85834-53-7.
- BRANNAN, T. Jak se dělá účinná reklama. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-85603-99-3.
- RIES, A. TROUT, J. 22 věčných zákonů marketingu. Praha: Management Press, 1997. ISBN 80-85943-39-5.
- DRUCKER, P. Řízení v době velkých změn. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-65943-78-6.
- BLACK, S. Nejúčinnější propagace public relations. Praha: Grada Publishing, 1994. ISBN 80-71-69-106-2.
- NĚMEC, P. Public Relations: Komunikace v krizových a konfliktních situacích. Praha: Management Press, 1999. ISBN: 80-85943-66-2.
- OGILVY, D. O reklamě. Praha: Management Press, 2000.
- Assessment methods (in Czech)
- Výuka: přednášky. Ukončení: zápočet na základě splnění úkolů zadaných sylabem (viz předpoklady předmětu).
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught each semester.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hodin.
Information on course enrolment limitations: Předmět je povinnou součástí profilace Výchova ve volném čase
- Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/SC4MK_MARK