PdF:ZS1BK_IVZ3 Integr. vědní základ 3 - Informace o předmětu
ZS1BK_IVZ3 Integrovaný vědní základ pro výuku o přírodě a společnosti 3
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 12 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. František Čapka, CSc. (přednášející)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Monika Svobodová (přednášející) - Garance
- Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D.
Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. - Rozvrh
- Pá 23. 9. 13:00–15:00 učebna 30, Pá 7. 10. 13:00–15:00 učebna 36, Pá 11. 11. 13:00–15:00 učebna 30, Pá 9. 12. 13:00–15:00 učebna 1
- Předpoklady
- úspěšné ukončení ZSBK_IVZ1, ZSBK_IVZ2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět základním projevům života v souvislosti s vývojem člověka v přírodě a společnosti a vysvětlit jak základní podmínky života na Zemi ovlivnily vývoj člověka a společnosti;
- použít informace o základních taxonomických jednotkách z biologie k popisu živých organismů z hlediska biologického i uživatelského v rozsahu daném studijními texty; - použít informace o vývoji společnosti k popisu základních projevů společnosti z hlediska historicky uživatelského v rozsahu daném studijními texty;
-vytvořit seminární práci na téma zadané vyučujícím, v němž se bude odrážet integrace poznatlů z biologie v kontextu historie, včetně správně citovaných zdrojů informací;
- předkládat odůvodněné (argumentačně promyšlená, racionální) rozhodnutí, související s využitím poznatků z IVZ III do pedagogické praxe;
- na základě nabytých znalostí odvodit i neznámé možnosti využití biologických i historických poznatků IVZ III v praxi; Cílem předmětu je zprostředkovat studentům formou integrovaného výkladu z přírodovědného a historického pohledu základní otázky vzniku člověka jako biologické bytosti a jeho vývoje v lidské společnosti. - Osnova
- 1. Člověk – mnohobuněčný organismus 2. Potrava a výživa 3. Co ovlivňuje rovnováhu v přírodě 4. Jak se přenášejí informace v živé přírodě 5. Žádný biologický druh není v přírodě sám 6. Cesta k prvním společnostem 7. Starověké civilizace 8. Křesťanský středověk 9. Život ve feudálním zřízení 10.Setkávání civilizací 11.Společnost se modernizuje 12.Cesta k sebezničení?
- Literatura
- ČAPKA, František. Vlastivěda 5 : učebnice pro 5. ročník. Brno: Nová škola, 2005, 52 s. ISBN 8072890700. info
- ČAPKA, František a Bohuslav [jr.] KLÍMA. Nástin českých dějin. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2001, 166 s. ISBN 80-210-2593-X. info
- Naší přírodou krok za krokem :rostliny. Edited by Jan Toman, Illustrated by Květoslav Hísek. 2., přeprac. vyd.\\\ v Alba. Praha: Albatros, 1994, 191 s. ISBN 8000001022. info
- Přehled biologie. Edited by Stanislav Rosypal. 2. uprav. vyd. Praha: Scientia, 1994, 635 s., ba. ISBN 80-85827-32-8. info
- Výukové metody
- výklad, skupinová seminární práce, domácí úkoly
- Metody hodnocení
- seminární práce, písemný test
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2011/ZS1BK_IVZ3