PdF:ZS1BK_IVZ3 Integr. vědní základ 3 - Informace o předmětu
ZS1BK_IVZ3 Integrovaný vědní základ pro výuku o přírodě a společnosti 3
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Monika Bortlíková (cvičící)
Mgr. Tereza Češková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (cvičící) - Garance
- Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D.
Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra geografie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BK_IVZ3/01: Pá 23. 9. 13:55–15:35 učebna 2, Pá 14. 10. 15:45–17:25 učebna 6, Pá 18. 11. 13:55–15:35 kancelář vyučujícího, Pá 2. 12. 12:05–13:45 učebna 2, Pá 9. 12. 15:45–17:25 učebna 6, Pá 16. 12. 15:45–17:25 učebna 6, T. Češková, I. Frýzová, I. Plucková, J. Trna
- Předpoklady
- ZS1BK_IVZ2 Integrovaný vědní základ 2
Úspěšné ukončení ZSBK_IVZ1, ZSBK_IVZ2 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zprostředkovat studentům formou integrovaného výkladu z přírodovědného a historického pohledu základní otázky vzniku člověka jako biologické bytosti a jeho vývoje v lidské společnosti.
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:- vyjmenovat typy krajiny a určit typy krajiny podle fotografií
- porozumět základním projevům života v souvislosti s vývojem člověka v přírodě a společnosti a vysvětlit jak základní podmínky života na Zemi ovlivnily vývoj člověka a společnosti;
- použít informace o základních taxonomických jednotkách z biologie k popisu živých organismů z hlediska biologického i uživatelského v rozsahu daném studijními texty;
- vyjmenovat globální problémy spojené s udržitelným životem
- zodpovědně jednat v zájmu občanské angažovanosti a s využitím územního plánu obce
- předkládat odůvodněné (argumentačně promyšlená, racionální) rozhodnutí, související s využitím poznatků z IVZ III do pedagogické praxe;
Součástí ukončení předmětu je sběr materiálů do vlastního regionálního portfolia - Osnova
- Krajina a vnímání krajiny člověkem
- Panoramatický náčrt
- Vývoj lidského druhu
- Zobrazování krajiny
- Člověk v krajině v době kamenné
- Využívání přírodnin člověkem
- Odpady a jejich využití
- Energie, zdroje energie
- Udržitelný život
- Občanská angažovanost a územní plánování
- Literatura
- doporučená literatura
- KOLEJKA, Jaromír. Nauka o krajině : pro studující geografie magisterských učitelských oborů. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 129 stran. ISBN 9788021066595. info
- ČAPKA, František. Vlastivěda 5 : učebnice pro 5. ročník. Brno: Nová škola, 2005, 52 s. ISBN 8072890700. info
- Naší přírodou krok za krokem :rostliny. Edited by Jan Toman, Illustrated by Květoslav Hísek. 2., přeprac. vyd.\\\ v Alba. Praha: Albatros, 1994, 191 s. ISBN 8000001022. info
- Přehled biologie. Edited by Stanislav Rosypal. 2. uprav. vyd. Praha: Scientia, 1994, 635 s., ba. ISBN 80-85827-32-8. info
- neurčeno
- NOVÁČEK, Pavel. Udržitelný rozvoj. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011, 430 s. ISBN 9788024427959. info
- Výukové metody
- výklad, sběr materiálů pro regionální portfolio, domácí příprava a studium
- Metody hodnocení
- seminární práce, písemný test
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/ZS1BK_IVZ3