PdF:AJ2MP_DI1A Didaktika 1A - Informace o předmětu
AJ2MP_DI1A Didaktika 1A
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2MP_DI1A/01: Po 18:00–19:50 učebna 33, M. Sojková Šamalová
AJ2MP_DI1A/02: St 18:00–19:50 respirium (5. nadzemní podlaží), M. Sojková Šamalová - Předpoklady
- Successful passing of bachelor studies is required.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Students will be introduced into the basic principles of ELT in the areas of classroom management, materials choice and design, planning and teaching language skills.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students:
will be aware of the basic principles of teaching listening, reading, speaking and writing and apply them in their first lessons during teaching practice.
will be able to use numerous approaches and methods in a creative and flexible way.
will understand the relationship between the teacher and the learner.
will work on effective classroom management techniques
will plan their lessons for the teaching practice - Osnova
- 1. The teacher and the learner
- 2. Lesson planning principles
- 3. Teaching materials
- 4. Effective classroom management
- 5. Teaching speaking
- 6. Teaching writing
- 7. Teaching listening
- 8. Teaching reading
- 9. Integrating skills
- 10.Portfolio discussion
- 11. Teaching practice issues
- Literatura
- povinná literatura
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- neurčeno
- WALLACE, Michael J. Study skills in english. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, vi, 218. ISBN 0521221102. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New ed. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
- Výukové metody
- Seminars with pair, group and class discussions, home preparation with reading, practical demonstrations.
Self-studying - Metody hodnocení
- 1 Full active participation in discussions is expected. Flexibility based on self-studying should be obvious.
2 Microteaching
3 Portfolio (please see moodlinka for further details)
4 Teaching practice task (please see moodlinka for further details) - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=515
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/AJ2MP_DI1A