PdF:FJ3006 Didaktika francouzštiny 1 - Informace o předmětu
FJ3006 Didaktika francouzštiny 1
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/2/0. kombinované studium 4 hod. konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ3006/01: Čt 23. 9. až Čt 16. 12. Čt 10:00–11:50 učebna 59, P. Suquet
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (program PdF, N-FJ2) (3)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (3)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na problematiku aktérů vyučovacího procesu (žák, učitel, interakce, prostor, organizace práce ve třídě) a výběru didaktického materiálu.
- Výstupy z učení
- Po obsolvování kurzu by měl být student schopen: definovat základní didaktické pojmy (žák, učitel, interakce, motivace, potřeby, typy dokumentů, výběr dokumentů, etc.) a aplikovat dané poznatky v praxi.
- Osnova
- 1. Apprenant. 2. Enseignant. 3. Interaction. 4. Organisation du travail. 5. Travail de groupe. 6. Document en didactique. 7. Types de documents. 8. Supports numériques. 9. Analyse du manuel.
- Literatura
- povinná literatura
- Bertocchini, P., & Costanzo, E. (2008). Manuel do formation pratique. Paris: CLE International.
- doporučená literatura
- Cuq, J.-P. (2003). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG.
- Puren, C., Bertocchini, P., & Costanzo, E. (1998). Se former en didactique des langues. Paris: Ellipses.
- Tagliante, C. (2006). La classe de langue. Paris: CLE International.
- Un cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer. (2001). Paris: Éditions Didier.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace, individuální práce. Studenti kombinovaného studia jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
- Metody hodnocení
- Test na probraná témata (70%).
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Další informace k průběhu a ukončení předmětu studenti naleznou ve Studijních materiálech.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/FJ3006