PdF:FJ3006 Didaktika 1 - Informace o předmětu
FJ3006 Didaktika 1
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/1/0. kombinované studium 4 hod. konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ3006/01: Čt 15:45–16:30 učebna 56, P. Suquet
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem úvodního semináře k didaktice francouzského jazyka je seznámit studenty se základní lingvodidaktickou problematikou na úrovni teoretické a praktické. Na konci tohoto kurzu student dokáže definovat základní didaktické pojmy, popsat komunikační kompetenci a interpretovat její jednotlivé složky, identifikovat dokumenty Rady Evropy týkající se učení cizímu jazyku, charakterizovat problematiku výuky francouzského jazyka, vyjmenovat a popsat strategie učení se cizímu jazyku, popsat rozdíl mezi omylem a chybou, aplikovat své poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- Didactique des langues étrangères – Notions clé. Compétence de communication. Cadre européen commun de référence pour les langues. Portfolio européen des langues. Apprentissage du français langue étrangère (acteurs, langue, classe). Stratégie d'apprentissage d'une langue étrangère. Erreur et faute dans l'apprentissage. Structure d'une leçon.
- Literatura
- Bertocchini, P., & Costanzo, E. (2008). Manuel do formation pratique. Paris: CLE International.
- Cuq, J.-P. (2003). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG.
- Hendrich, J. (1988). Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN.
- Puren, C., Bertocchini, P., & Costanzo, E. (1998). Se former en didactique des langues. Paris: Ellipses.
- Tagliante, C. (2006). La classe de langue. Paris: CLE International.
- Un cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer. (2001). Paris: Éditions Didier.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace, individuální práce. Studenti kombinovaného studia jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
- Metody hodnocení
- Test na probraná témata (70%).
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Další informace k průběhu a ukončení předmětu studenti naleznou ve Studijních materiálech.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/FJ3006