PdF:SZ7BP_KOM1 Educational Communication - Course Information
SZ7BP_KOM1 Educational Communication
Faculty of EducationSpring 2013
- Extent and Intensity
- 0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc. (seminar tutor)
Mgr. Jana Krátká, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Jarmila Bradová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Zuzana Vlachová (seminar tutor)
Mgr. Hana Medvedová (seminar tutor)
Mgr. Gabriela Věchtová (seminar tutor)
doc. RNDr. Eva Trnová, PhD. (seminar tutor)
Bc. Dana Peňázová (seminar tutor)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (assistant) - Guaranteed by
- Mgr. Jana Krátká, Ph.D.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ludmila Bauerová
Supplier department: Department of Education – Faculty of Education - Timetable of Seminar Groups
- SZ7BP_KOM1/01: Mon 15:45–16:30 učebna 38, Z. Vlachová
SZ7BP_KOM1/02: Mon 16:40–17:25 učebna 38, Z. Vlachová
SZ7BP_KOM1/03: Wed 15:45–16:30 učebna 38, Z. Vlachová
SZ7BP_KOM1/04: Wed 16:40–17:25 učebna 38, Z. Vlachová
SZ7BP_KOM1/05: Tue 16:40–17:25 učebna 34, K. Lojdová
SZ7BP_KOM1/06: Tue 17:35–18:20 učebna 34, K. Lojdová
SZ7BP_KOM1/07: Tue 17:35–18:20 učebna 38, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/08: Tue 16:40–17:25 učebna 38, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/09: Tue 14:50–15:35 učebna 38, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/10: Tue 15:45–16:30 učebna 38, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/11: Tue 13:55–14:40 učebna 38, J. Krátká
SZ7BP_KOM1/12: Wed 13:00–13:45 učebna 38, G. Věchtová
SZ7BP_KOM1/13: Wed 10:15–11:00 učebna 38, B. Vaculík Pravdová
SZ7BP_KOM1/14: Wed 9:20–10:05 učebna 38, B. Vaculík Pravdová
SZ7BP_KOM1/15: Wed 11:10–11:55 učebna 38, B. Vaculík Pravdová
SZ7BP_KOM1/16: Wed 13:55–14:40 učebna 41, G. Věchtová
SZ7BP_KOM1/17: Wed 8:25–9:10 učebna 38, B. Vaculík Pravdová
SZ7BP_KOM1/18: Wed 12:05–12:50 učebna 38, B. Vaculík Pravdová
SZ7BP_KOM1/19: Wed 14:50–15:35 učebna 38, J. Bradová
SZ7BP_KOM1/20: Wed 13:55–14:40 učebna 38, J. Bradová
SZ7BP_KOM1/21: Thu 11:10–11:55 učebna 38, B. Vaculík Pravdová
SZ7BP_KOM1/22: Thu 12:05–12:50 učebna 38, B. Vaculík Pravdová
SZ7BP_KOM1/23: Thu 8:25–9:10 učebna 38, H. Medvedová
SZ7BP_KOM1/24: Thu 12:05–12:50 učebna 30, H. Medvedová
SZ7BP_KOM1/25: Thu 9:20–10:05 učebna 38, H. Medvedová
SZ7BP_KOM1/26: Thu 10:15–11:00 učebna 38, H. Medvedová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 37 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives
- Main objectives can be summarized as follows: to understand bases pedagogic communication and get up basic communication skills. At the end of the course the student will be able to apply new knowledge and skills in practice and understand the basic terminology of the subject.
- Syllabus
- Characters and principles pedagogic communication. Verbal communication. Nonverbal communication. Rules communication.
- Literature
- recommended literature
- GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Translated by Veronika Lyková. Brno: Paido, 2005, 165 stran. ISBN 8073151049. info
- not specified
- MAREŠ, Jiří and Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 stran. ISBN 8021010703. info
- MAREŠ, Jiří and Jaro KŘIVOHLAVÝ. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. 1. vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 161 stran. ISBN 8004218547. info
- Šimoník, Oldřich. Úvod do didaktiky základní školy. Brno : MSD s.r.o. Brno, 2005. 141 s. Kapitola 4.
- ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě (Communication in classroom). Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 293 pp. ISBN 978-80-262-0085-7. info
- MEŠKOVÁ, Marta. Motivace žáků efektivní komunikací. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 135 s. ISBN 9788026201984. info
- ONDRÁČEK, Petr. Františku, přestaň konečně zlobit, nebo-- : informace a podněty pro pedagogickou práci s žáky, kteří se chovají při výuce rušivě. Vyd. 1. Praha: ISV, 2003, 170 s. ISBN 8086642186. info
- Teaching methods
- theoretical preparation in the form of a seminar with an emphasis on a discussion of relevant issues and independent work on the seminar extended essay
- Assessment methods
- Credit, a seminar extended essay of 5 pages submitted both in the electronic form and a hard copy to the teacher at a date agreed and a presentation of a seminar task with an outline in the student’s own words of about 15 minutes of length
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2013, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2013/SZ7BP_KOM1