PdF:IPPp25 Practice in Primary School - Informace o předmětu
IPPp25 Practice Teaching in Primary School
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Autratová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IPPp25/01: Po 24. 2. 14:00–15:50 kancelář vyučujícího, Po 4. 5. 14:00–15:50 kancelář vyučujícího, P. Vystrčilová
- Předpoklady
- ! ZS1BP_PPZS Pedagogická praxe na 1. stupni ZŠ
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to provide foreign students with basic knowledge of mainstream and alternative Czech schools. Students can gain experience from lessons in all subjects of the curriculum of primary education. They systematically analyse lessons which they observe. During teaching practice they also prepare, implement and reflect on their own teaching with pupils i(usually aimed at familiarization with facts about the country they come from). Teaching is realized in a couple - Czech and foreign student. For Czech students - If you apply in this course, it can be recognized as an "Internationalisation in the Field of Study" Sub-objectives formulated in the outcomes of students: • Describe the Czech educational system; • implement and reflect on their own teaching with students, • reflect on the process of teaching in written form, • perform assigned tasks.
- Výstupy z učení
- Student will be able to:
-sumarize Czech and foreign educational system
-realize and reflect own teaching in primary school
-reflect the teaching proces in written form - Osnova
- 1. Introduction to the educational system in the Czech Republic
- 2. Introduction to the alternative educational system in Czech Republic
- 3. Introduction to life in the classroom, teachers, schools
- 4. Creating a professional student portfolio: observations from teaching practice, study preparation for teaching, reflection of own teaching
- Literatura
- FILOVÁ, Hana. Příručka pro fakultní cvičné učitele. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 3-45, 68-92, 68 s. ISBN 978-80-210-6619-9. info
- Výukové metody
- Linking theoretical and practical training – teaching observations, analyses, work as a teaching assistant, own teaching.
- Metody hodnocení
- Completion of assigned tasks -
1. Observe 8 lessons at primary school
2. Teach 5 lessons at primary school
3. Full-fill the Observation Sheet, Preparation for Teaching and Self/evaluation Sheet - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- BACÍK, F. a kol. Kapitoly ze školského managementu. Praha: PdF UK, 1998. FILOVÁ, H. a kol. Příručka pro fakultní cvičné učitele. Brno, MSD, 2013. HORKÁ, H. a kol. Studie ze školní pedagogiky. Brno: Masarykova univerzita, 2009. MRHAČ, J. a kol. Pedagogická praxe ve studiu učitelství 1. stupně ZŠ. Praha: SPN, 1988. PRŮCHA, J. Učitel. Současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/IPPp25