PdF:XVVp05 Výtvarné projekty s reflektova - Informace o předmětu
XVVp05 Výtvarné projekty s reflektovanou praxí
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 2s+1px. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Pavla Novotná, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Ovčáčková, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- XVVp05/01: St 9:00–10:50 4008, P. Novotná
XVVp05/02: Út 10:00–11:50 4008, P. Novotná
XVVp05/03: Út 10:00–11:50 ateliér 18A, P. Novotná - Předpoklady
- Absolvování XVVp04.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-MS)
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je koncipovat a realizovat výtvarné projekty pro předškolní vzdělávání, které nabídnou dětem příležitost vzdělávání přiměřenými zážitkovými metodami a formami.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student bude schopen: - reflektovat praxi výtvarných činností; - uplatňovat zážitkové formy vzdělávání; - koncipovat, realizovat a reflektovat výtvarnou řadu.
- Osnova
- Výtvarné řady a projekty a jejich uplatnění v předškolním vzdělávání. Vzdělávací program jako východisko projektování výtvarných činností. Inspirace a náměty výtvarných činností. Grafomotorické činnosti – rozvoj a uplatnění osvojených dovedností v tvořivých aktivitách. Individualizace a spolupráce v tvůrčím procesu. Utváření vztahu dětí ke kulturním hodnotám, umění a životnímu prostředí prostřednictvím tvorby. Reflexe výtvarných činností v pedagogické praxi (videozáznamy ze souvislé pedagogické praxe) - bude realizována součinnosti s předmětem Teorie a praxe kurikula předškolního vzdělávání.
- Literatura
- Babyrádová, H. (2004) Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno: MU. Babyrádová, H. (2005) Výtvarná dílna. Praha: TRITON. David J. (2008) Století dítěte a výzva obrazů. Brno: MU. Davido, R. (2001). Kresba jako nástroj poznání dítěte:[dětská kresba z pohle
- Výukové metody
- teoretická příprava; výtvarná řada
- Metody hodnocení
- prezentace a reflexe výtvarných činností (v on-line režimu je nutné mít zapnutou kameru a funkční mikrofon); ústní zkouška.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/XVVp05