Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2020 - Discussion forum
Varianta 1/2019 příklad 14
Nevíte prosím jak dojít k výsledku u tohoto příkladu? Moc děkuju.varianta 2, otázka 56
A school is attended by x students, 70 % of which are girls, and the rest areboys. When twenty additional boys transfer to the school, girls will make up
only 60 % of all students. Find x, i.e. the original number of students attending
the school.
Stále mi vychází 180
Varianta 1 - úlohy 12, 14
Nájde sa niekto, kto by mi vedel vysvetliť ako sa dostať k výsledkom týchto príkladov? Vďaka
12. Podíl dvou čísel je 1,25. Určete podíl jejich součtu k velikosti jejich rozdílu.
14. Určete, kolik různých reálných čísel a splňuje následující cyklus (obrázok v odkaze)
file:///C:/Users/MatejP/Desktop/tsp_muni.html
a) nekonečně mnoho b) právě dvě c) právě jedno d) žádné e) právě tři
TSP 2015/ var. 1/ cv. 13
Dobrý deň,
prosím vás našiel by sa tu niekto kto by mi poradil aký postup sa skrýva v tejto úlohe vopred Vám všetkým ďakujem.
Pro kladné číslo A a nenulové číslo B je operace -> definována takto: A -> B = C, právě když C umocnené na B = A, kde C >= 0. Určete hodnotu (64 -> 3) -> 4.
a) 2 b) -2 c) 1/2 d) 16 e) √2 - správna odpoveďdefinice říká přesně to, že C má být B-tá odmocnina z A, tj. .
Pak už je ten příklad snadný
.
Priklad 32, varianta 4, 2019
ahojte, umite nekdo prosim vyresit tento? hlavne to druhe cislo z vysledku:V ročníku se žáci bavili o známkách z biologie na vysvědčení:
Katka: Trojka je častější než kterákoli jiná známka a nás trojkařů je 13.
Jana: Právě 11 spolužáků má stejnou známku jako já a právě 20 jich má lepší.
Jaký nejmenší a jaký největší počet žáků může být v ročníku?
a) 31, 43 b) 32, 69 c) 25, 73 d) 32, 44 e) 31, 56
dekuji!
Jirka
Ha, už jsem na to přišel, je to docela zákeřné, takhle na první přečtení jsem zapomněl přičíst Janu.
Takže víme, že trojku má 13 lidí a je to nejvyšší známka.
Stejnou známku jako Jana (včetně Jany) má 12 lidí.
Nemůže to být dvojka, protože by muselo být 20 jedniček, a tím by byla porušena podmínka trojky jako nejpočetnější známky. Musí to být tedy čtyřka, nebo pětka. Když to bude čtyřka, musí být jedniček a dvojek dohromady sedm. Když to bude pětka, musí být dohromady sedm jedniček, dvojek a čtyřek. To je nejmenší možný počet. V případě čtyřky ale může existovat ještě 12 pětek - nejsou lepší než Jana, a zároveň jich není víc než trojek.
Nejmenší počet:
1/2 = 7x
3 = 13x
4 = 12x
5 = 0x
celkem: 32
1/2 = 7x
3 = 13x
4 = 12x
5 = 12x
----------
celkem: 44
TSP 2016, varianta 1, cvičení 15
Dobrý den,
prosím, pomohl by mi někdo spočítat tento příklad. Předem moc děkuji.
a)4 750 b)27 500 c)7 500 d)6 000 e)8 000
k příkladu se dá pšitupovat přes soustavu rovnic. Označme neznámá čísla tak, že . Pak podle zadání platí , , . Po vyřešení dostaneme a součin těchto čísel je 6000.
TSP 2019,varianta 2,cvičenie 17
Pri tomto cykle som si spravil rovnicu:a^3-1+a=a ; to je teda a^3=1;a=1. Pre tento cyklus som vyskúšal teda aj -1 a funguje. To znamená , že cyklus má dve riešenia a to 1 a -1. Avšak správna odpoved sú 3riešenia. Mohol by som sa spýtať ako sa dostať k 3 riešeniu ? Alebo na efektívnejší princíp riešenia takejto úlohy ?TSP 2019,varianta 2,cvičenie 18
Aby som sa uistil v príklade kde mám vybrať posloupnosť tá alfa sa berie , že sú to rovnaké čísla ? Označím preistotu alfu ako x. Išiel som poporade a hned posloupnosť A sa ukázala , že neni možne aby vzniklo číslo 160. Išiel som na to nasledovným spôsobom. Posloupnosť 0xxx0. Prvky krok: 0+x x+x x+x x+0.Posledný krok bude 6x a 160/6 neni celé číslo čiže toto by mala byť správna odpoved.Lenže pri posloupnosti E)xx0xx vyzerá posledný krok nasledovne:3x+3x čo je 6x a opäť 160/6 neni celé číslo. CIze mi tam vychádzajú 2 správne odpovede.Máte to špatně.
u a) to sice nevyjde, ale poslední krok je 14x (0+x+x+x+0 -> x + 2x + 2x + x -> 3x + 4x + 3x -> 7x + 7x = 14x ==> neexistuje celé číslo x tak, aby 14x = 160
tsp 2019 - varianta 8
Zdravím, potreboval by som pomoc ohľadom riešenie dvoch nasledujúcich úloh:
1.pr. V ročníku se žáci bavili o známkách z vlastivědy na vysvědčení:
Marek: Právě 15 spolužáků má stejnou známku jako já a právě 22 jich má horší.
Ota: Trojka je častější než kterákoli jiná známka a nás trojkařů je 16.
Jaký nejmenší a jaký největší počet žáků může být v ročníku?
a) 38, 68 b) 37, 67 c) 31, 53 d) 53, 83 e) 37, 76
Mne z toho vychádza, že Marek mohol mať spolu s ostatnými pätnástimi len a len trojku, tým pádom zvyšok (22) sa rozdelil medzi štvorkárov a päťkárov. Neviem ako by to mohlo byť inak ešte..
2.pr.
Vyzerá to ako jednoduchá rovnica ( asi aj pravdepodobne je), ale mne stále vychádza po jej vyriešení a=1. A správny výsledok má byť e) - nekonečne mnoho. Vopred vďaka za rady
Druhý příklad jsi asi špatně uzávorkoval.
- a*a=a^2
- a^2+a=a^2+a
- (a^2+a)/a=a+1
- a+1-1=a
- a=a
koleje
Dobrý den, měl bych dotaz. Známý by rád na koleje (nejlépe na Komárov - Sladkého, ale můžou být i ostatní), jsou ještě volná lůžka nebo už je plně obsazeno. Předem děkuji za odpovědDobrý den,
dotaz, prosím, směřujte na níže vloženou kontaktní adresu správy kolejí a menz.
info@skm.muni.cz
Linda Krajsová - komunikátor přijímacího řízeníRezervační kauce
Dobrý den,
pro potvrzení rezervace koleje je potřeba v systému SUPO uhradit rezervační kauci (2000 Kč). Do SUPO jsem si ze svého bankovního účtu požadovanou částku převedla, ale nevím, jak dále postupovat - jak s ní kauci uhradit?
Provádím tento úkon já, nebo mi je částka k datu splatnosti kauce (tj. 24. 9. 2020) automaticky systémem stržena/uhrazena ze SUPO - tedy nemusím již nic podnikat?
Děkuji za radu a přeji hezký zbytek týdne.
Dobrý den,
dotaz, prosím, směřujte na emailovou adresu správy kolejí a menz - info@skm.muni.cz, kde Vám bude poskytnuta přesnější odpověď. Děkuji.
S pozdravem a přáním pěkného dne
komunikátor přijímacího řízení