Přechod na menu, Přechod na obsah, Přechod na patičku
     

Využití multimediálních prostředků v práci trenéra atletiky

Ilustrační obrázek

Dokument se zabývá využitím multimediální techniky v práci trenéra, konkrétně trenéra atletiky. Cenová dostupnost hardwaru i softwaru činí z této problematiky zcela nově se rozvíjející fenomén, jehož nasazení je možné v jakékoliv oblasti nevyjímaje sportovního prostředí.

V první řadě musíme být alespoň průměrně zdatní v užívání svého PC. Tvorba a úprava videa na PC patří mezi složitější operace, které budeme na svém počítači kdy provádět. Dále si musíme uvědomit, že výroba a zpracování videa je podstatně finančně náročnější na vybavení našeho PC, než cokoliv jiného. Nemusíme se však zase tolik obávat. Na trhu je celkem slušná nabídka hardwaru i softwaru v různých cenových relacích, kdy je možné pořídit adekvátní vybavení k našim požadavkům.

Možnosti využití multimediální techniky v práci atletického trenéra jsou velmi rozsáhlé. Od pouhého záznamu sportovního výkonu a jeho následnou prezentaci a archivací, přes tvorbu didaktického materiálu nebo složitější analýzy pohybu, která může být doplněna o statistické výpočty, až po např. tvorbu zábavných upoutávek a reklamních spotů se sportovní tematikou.


Dokument obsahuje informace o současném stavu HW a SW vhodných pro práci s videomateriálem, pokračuje drobnými radami při výběru a práci s kamerou, až po obecné postupy zpracování videomateriálu v PC a další následnou postprodukcí. V závěru jsou uvedeny praktické výstupy, které byly podle tohoto návodu vytvořeny. Jedná se o:

  • učební materiál pro výuku vybraných atletických disciplín na základní škole,
    v příloze je ukázka skoku do dálky
  • kinogram výkonu ve skoku do dálky,
  • jednoduchou analýzu záznamu s několika výpočty.

Tisková verze


Mgr. Martin Sebera, Ph.D.kolektiv |
Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita |
Návrat na úvodní stránku webu, přístupnost |
Stránky Fakulty sportovních studií MU
| Technická spolupráce:
| Servisní středisko pro e-learning na MU
| Fakulta informatiky Masarykovy univerzity, 2012

Technické řešení této výukové pomůcky je spolufinancováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.