Německý filmový průmysl
Povinná četba
Corey Ross: Media and the Making of Modern Germany
(Oxford – New York: Oxford UP, 2008), s. 311–321
Přístupné pouze studentům kurzu
Doplňující četba
Prezentace: Německý filmový průmysl
Přístupné pouze studentům kurzu
Ufa-Palast am Zoo – premiérové kino filmové společnosti Ufa
Dějiny společnosti Ufa
Literatura
- Bock, Hans-Michael – Töteberg, Michael: A History of UFA. In: Bergfelder, Tim –Carter, Erica –Goktürk, Deniz (eds.): The German Cinema Book. London: BFI, 2008, s. 129-138
- Hake, Sabine: German National Cinema. New York: Routledge, 2002
- Kreimeier, Klaus: The Ufa Story. A History of Germany´s Greatest Film Company 1918-1945. New York: Hill and Wang, 1996
- Petley, Julian: Film Policy in the Third Reich. In: Bergfelder, Tim –Carter, Erica –Goktürk, Deniz (eds.): The German Cinema Book. London: BFI, 2008, s. 173-181.
- Ross, Corey: Media and the Making of Modern Germany. Mass Communications, Society, and Politics from the Empire to the Third Reich. Oxford: Oxford University Press, 2008
- Welch, David – Vande Winkel, Roel: Europe´s New Hollywood? The German Film Industry Under Nazi Rule, 1933-45. In: Winkel – Welch (eds.): Cinema and the Swastika. The International Expansion of Third Reich Cinema. New York: Palgrave Macmillan, 2007
Obrazový materiál
Oslava výročí 25 let od založení společnosti Ufa, 4.3.1943
zleva: mediální magnát Alfred Hugenberg, šéf odborové organizace
Deutsche Arbeitsfront Robert Ley, ministr propagandy Joseph Goebbels, ministr hospodářství Walter Funk, zcela vpravo v pozadí ředitel společnosti Ufa Ludwig Klitzsch
(zdroj:
Wikimedia)
Videa
Krize
(Crisis; Herbert Kline – Hanuš Burger, 1939)
Hledání ztraceného času: Tak začal protektorát
Paradies der Junggesellen
(Kurt Hoffmann, Německo, 1939)
Maskerade
(Willi Forst, Rakousko, 1934)
Chlapec z Hitlerjugend
(Hitlerjunge Quex – Ein Film vom Opfergeist der deutschen Jugend; Hans Steinhoff, 1933)
Frauen sind doch bessere Diplomaten
(Georg Jacoby, 1941)
Kontrolní otázky
- Co byl predikát, jakou měl funkci, jaké predikáty byly udělovány, od kdy, proč?
- Jaký je rozdíl mezi Ufi a Ufa?
- Kdo byli a jaké funkce zastávali: Alfred Hugenberg, Ludwig Klitzsch, Max Winkler?
- Jaký byl – a jak se proměňoval – po roce 1933 vlastnický vztah německého státu k filmovému průmyslu?
- Jakým způsobem fungovala cenzura?
- Jaká byla role říšského filmového dramaturga?
- Jaké byly funkce a vzájemný vztah Říšské kulturní komory a Říšské filmové komory?