Kinematografie na sklonku války a v prvních poválečných letech
Doplňující četba
Kinematografie po válce
Přístupné pouze studentům kurzu
Literatura
- Berghahn, Daniela: Hollywood behind the Wall. The Cinema of East Germany. Manchester – New York: Manchester University Press, 2005
- Fehrenbach, Heide: Cinema in Democratizing Germany. Chapel Hill – London: University of North Carolina Press, 1995
- Hake, Sabine: German National Cinema. London – New York: Routledge, 2003
- Klimeš, Ivan: Narodziny scentralizowanej kinematografii w Czechosłowacji. In: Goszczyńska, Joanna – Królak, Joanna – Kulmiński, Robert (eds.): Doświadczenie i dziedzictwo totalitaryzmu na obszarze kultur środkowoeuropejskich. Warszawa: Dom Wydawniczy Elipsa, 2011, s. 197–215
- Kreimeier, Klaus: The Ufa Story. A History of Germany´s Greatest Film Company 1918-1945. New York: Hill and Wang, 1996
- Skopal, Pavel: Filmová kultura severního trojúhelníku. Filmy, kina a diváci Československa, NDR a Polska, 1945–1968. Brno: Host, 2014
- Szczepanik, Petr: „Machři“ a „diletanti“. Základní jednotky filmové praxe v době reorganizací a politických zvratů 1945 až 1962. In: Pavel Skopal (ed.), Naplánovaná kinematografie. Český filmový průmysl 1945 až 1960. Praha: Academia, 2012, s. 27–101.
Obrazový materiál
Řeka čaruje
Řeka čaruje
(Václav Krška, 1945)
Pancho se žení
Pancho se žení
(Rudolf Hrušínský – František Salzer, 1945–46)
Pancho se žení
(Rudolf Hrušínský – František Salzer, 1945–46)
13. revír
13. revír
(Martin Frič, 1946)
Lavina
Lavina
(Miroslav Cikán, 1946)
Lavina
(Miroslav Cikán, 1946)
Lavina
(Miroslav Cikán, 1946)
ÿ