Bonnell, Andrew G.: Melodrama for the Master Race: Two Films by Detlef Sierck (Douglas Sirk). Film History 10, 1998, č. 2, s. 208–218
Fox, jo: Filming Women in the Third Reich. London – New Delhi – New York – Sydney: Bloomsbury, 2000
Hake, Sabine: Popular Cinema of the Third Reich. Austin: University of Texas Press, 2001
Heins, Laura: Nazi Film Melodrama. Urbana – Chicago – Springfield: University of Illinois Press, 2013
Kreimeier, Klaus: Od Heny Portenové k Zarah Leanderové. Filmové žánry a žánrový film v době výmarské republiky a za nacismu. Film a doba 1–2, 1996, s. 20–25
Lowry, Stephen: Movie Reception and Popular Culture in the Third Reich. Contextualization of Cinematic Meanings in Everyday Life. In: Imbert Schenk – Margrit Tröhler – Yvonne Zimmermann (eds.): Film – Cinema – Spectator: Film Reception. Marburg: Schüren, 2010, s. 213–227
Lowry, Stephen: Der Ort meiner Träume? Zur ideologischen Funktion der NS-Unterhaltungsfilm. Montage/AV, 3/2/1994, s. 55–72
Lowry, Stephen: Heinz Rühmann – The Archetypal German. In: Tim Bergfelder – Erica Carter – Deniz Göktürk (eds.), The German Cinema Book. London: BFI, 2002, s. 81–89
O´Brien, Mary-Elizabeth: Nazi Cinema as Enchantment: The Politics of Entertainment in the Third Reich. Rochester – Suffolk: Camden House, 2004
Rentschler, Eric: The Ministry of Illusion: Nazi Cinema and Its Afterlife. Harvard: Harvard University Press, 1996
Ross, Corey: Radio, Film and Morale: Wartime Entertainment between Mobilization and Distraction. In: Pamela E. Sweet – Corey Ross – Fabrice d´Almeida (eds.), Pleasure and Power in Nazi Germany. Basingstoke: Palgrave, 2011, s. 154–174
Witte, Karsten: Visual Pleasure Inhibited: Aspects of the German Revue Film. New German Critique 24/25, 1981/82, s. 238–263
Kolik vzniklo v nacistickém Německu hraných filmů, kolik z nich bylo otevřeně politických, jaké žánry byly nejvíce zastoupené?
Jakou sociální funkci a ideologickou roli mohly zábavní žánrové filmy mít?
Jaký typ hvězdy představoval Heinz Rühmann, jaké narativní motivy se v jeho filmech nejčastěji objevovaly?
Jaké jsou stylistické, narativní a ideologické rysy německého revuálního filmu?
Jak je reprezentována žena v melodramatu nacistického období, jak tyto strategie reprezentace souvisejí s dobovými sociálními a politickými preferencemi?