Kapitola 9 Objekty

R je ve sve podstate objektove orientovany jazyk- vse, co zije v prostredi R, jsou objekty. R je vsak velmi zvlastni objektove orientovany jazyk. Na rozdil od jinych objektovych jazyku nejsou objekty (v uzsim smyslu slova) soucasti definice vlastniho jazyka, ale jsou vytvoreny v ramci tohoto jazyka. V dusledku toho (a dlouheho vyvoje R a jeho predchudce, jazyka S) dnes v R existuje nekolik ruznych systemu objektu, z nichz nejvyznamnejsi je system S3, ktery je nejpouzivanejsi a zaroven nejjednodussi. Zde se zamerime prave na tento system. (Vysvetleni ostatnich systemu OOP v R najdete v Wickham (2014) v kapitole 7, ktera je dostupna na http://adv-r.had.co.nz/OO-essentials.html.)

V této kapitole se naučíte

  • základní terminologii,
  • vytvářet nové objekty, metody a generické funkce a
  • používat existující objekty.

Cílem zde mimořádně není to, abyste vytvářeli vlastní objekty – to není při běžné datové analýze většinou potřeba; cílem je zajistit, že budete mít povšechné povědomí o tom, jak se s objekty v R zachází. K tomu je užitečné vědět, jak jsou objekty a metody zhruba implementované.

References

Wickham, Hadley. 2014. Advanced R. 1st ed. Boca Raton, Florida, USA- Chapman; Hall/CRC. http://adv-r.had.co.nz/.