Průchod studijním plánem
PdF BSOCPhk Sociální pedagogika a volný čas
Název anglicky: Social pedagogy
bakalářský kombinovaný hlavní, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF B-SOCP Sociální pedagogika a volný čas
bakalářský kombinovaný hlavní, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF B-SOCP Sociální pedagogika a volný čas
Informace o studiu
- Součásti SZZ a jejich obsahStudenti hlavního studijního plánu jsou připuštěni k Státní závěrečné zkoušce (SZZ) poté, co absolvovali povinné a povinně volitelné předměty a dosáhli příslušného počet kreditů. SZZ je skládána 1) písemnou formou - testem - a 2) ústní zkouškou.
Ad 1) V testové části SZZ studenti musí prokázat znalosti z tematických okruhů Sociální pedagogika, Aplikovaná psychologie, Pedagogika. Tyto okruhy jsou vymezeny teoretickými předměty profilujícího základu - např. Sociální pedagogika v teorii a praxi, Sociologické a psychologické aspekty sociální pedagogiky, Základy pedagogiky, Základy psychologie atd. (podrobněji viz Sebehodnotící zpráva studijního programu Sociální pedagogika a volný čas, s. 11).
Ad 2) Ústní SZZ vychází z moderních postupů způsobu atestace. Klade důraz na znalost základních odborných textů studijního programu Sociální pedagogika a volný čas a kreativní práci s vybraným textem. Student musí prokázat znalost obsahu a schopnost kreativní práce s vybraným textem, během které dokáže propojit obsah vybraného textu s dalšími znalostmi a kompetencemi, jež tvoří jádro vedlejšího a hlavního studijního plánu (k tomu podrobněji viz Sebehodnotící zpráva studijního programu Sociální pedagogika a volný čas, s. 9-10). - Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených pracíVe hlavním studijním plánu se počítá s bakalářskou prací a jeho obhajobou.
Vybraná témata (a názvy obhájených prací):
Sociální aspekty formálního vzdělávání
- Hejného metoda výuky matematiky a její sociální aspekt
Sociální aspekty informálního a neformálního vzdělávání
- Děti vyrůstají s obrazovkami! Podíl rodičů na této „problematice“
- Dračí doupě jako edukační prostředek ve středisku výchovné péče
- Squaty v České republice jako kulturně-sociální centra
Fenomenologická analýza motivace ke cvičení tchaj-ťi čchüan
Sociální aspekty gerontagogiky
Ageismus aneb Senioři jako "druhořadí" občané?
Vnímání a význam volného času v pravém stáří
Sociálně pedagogické aspekty sociální práce
Delikvence a kriminalita mladistvých
Změny v sebevědomí uživatelů nelegálních návykových látek při odvykací
léčbě
Multikulturní výchova
Muslimové v pohybu: perspektiva soužití v evropském prostoru a v ČR
Náročná situace dětí v Angole v oblasti výchovy a vzdělávání
Doporučený průchod studijním plánem
Společný univerzitní základ (15 kr.)
Student doplní 8 kreditů mezi volitelnými předměty.
Jazyky
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:JVp001 | Vstupní test A2 - AJ | z | 1 | 1 | - |
PdF:JVp019 | Angličtina pro sociální pedagogy - A | z | 2 | 2 | - |
PdF:JVp020 | Angličtina pro sociální pedagogy - B | zk | 4 | 3 | - |
7 kreditů |
Bakalářská práce (min. 10 kr)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SO_BPp | Bakalářská práce - Projekt | z | 3 | 4 | - |
PdF:SO_BP | Bakalářská práce | z | 3 | 5 | - |
PdF:SO_BPd | Bakalářská práce - Dokončení | z | 4 | 6 | - |
10 kreditů |
Povinné předměty
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SO101 | Sociální pedagogika v teorii a praxi | k | 4 | 1 | Z |
PdF:SO102 | Základy dramatické výchovy | z | 2 | 1 | Z |
PdF:SO103 | Základy psychologie a sociologie I. | zk | 5 | 1 | P |
PdF:SO104 | Dějiny sociální pedagogiky | zk | 5 | 1 | P |
PdF:SO105 | Kurz 1 - seznamovací | z | 2 | 1 | - |
PdF:SO106 | Osobnostní příprava 1 | k | 3 | 1 | P |
PdF:SO108k | Exkurze do odborných zařízení | z | 2 | 2 | - |
PdF:SO109 | Metody sociální pedagogiky | zk | 5 | 2 | Z |
PdF:SO110 | Základy psychologie a sociologie II. | zk | 5 | 2 | P |
PdF:SO111 | Základy pedagogiky | zk | 5 | 2 | P |
PdF:SO112 | Osobnostní příprava 2 | k | 3 | 2 | Z |
PdF:SO113 | Výchova ve volném čase | zk | 3 | 2 | P |
PdF:SO118 | Pedagogická a sociálně psychologická východiska práce se sociálními skupinami | k | 4 | 3 | Z |
PdF:SO119 | Vývojová psychologie | zk | 5 | 3 | P |
PdF:SO120 | Praxe souvislá volnočasová | z | 3 | 3 | - |
PdF:SO121 | Osobnostní příprava 3 | k | 4 | 3 | P |
PdF:SO122 | Propedeutika vědecké práce a pedagogického výzkumu | zk | 6 | 3 | P |
PdF:SO125 | Normalita a duševní zdraví jako psychosociální fenomén | zk | 4 | 4 | P |
PdF:SO126 | Vzájemné souvislosti sociální politiky, sociální práce a sociální patologie | zk | 5 | 4 | P |
PdF:SO127 | Praxe sociální souvislá | z | 3 | 4 | - |
PdF:SO128 | Metodický kurz | k | 5 | 4 | Z |
PdF:SO133 | Inkluzivní a globální vzdělávání | k | 4 | 5 | P |
PdF:SO134 | Interkulturní psychologie | zk | 4 | 5 | Z |
PdF:SO136 | Praxe výběrová | z | 4 | 5 | - |
PdF:SO137 | Internacionalizace | z | - | 6 | - |
95 kreditů |