CST:SPUAJ001 Academic reading for LD I - Informace o předmětu
SPUAJ001 Academic reading for students with learning differences
Celouniverzitní studiajaro 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Markéta Oplatková Plocková (přednášející)
- Garance
- Ing. Boris Janča
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. Ilja Rajdová
Dodavatelské pracoviště: Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPUAJ001/T01: St 21. 2. až Pá 31. 5. St 16:30–18:10 Virtuální místnost, M. Oplatková Plocková, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
- Předpoklady
- Základní znalost angličtiny alespoň na úrovní B1 (přinejmenším středoškolská znalost)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 4 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/4, pouze zareg.: 0/4, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/4
Jiné omezení: Požadována vstupní úroveň AJ alespoň B2 - Mateřské obory/plány
- předmět má 29 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je vybavit studenty se specifickými poruchami učení dovednostmi a strategiemi, které jim umožní lépe zvládat čtení textů v akademické angličtině. Studenti se seznámí s různými druhy učení, různými metodami čtení, ale i slovotvorbou a strukturou anglicky psaných textů, což jim umožní lépe porozumět textům a efektivněji s nimi pracovat.
- Osnova
- Unit 1: Učební styly, strategie, typy a charakteristika odborných/akademických textů
- Unit 2: Práce s textem, různé způsoby/techniky čtení (intenzívní, extenzívní, skimming, scanning, internetové zdroje a programy)
- Unit 3: Slovní druhy a jejich vzájemné vztahy, větné členy a pořádek slov ve větách oznamovacích, záporných, v otázkách (praktická cvičení, práce s různými typy úloh při čtení textů - fill in, gap text, tvoření slov, sousloví)
- Unit 4: Odstavce, členění textů a jejich uspořádání, studijní dovednosti (praktická cvičení s různými odbornými typy textů)
- Unit 5: Hlasité a tiché čtení, výslovnost v angličtině
- Unit 6: Typy testů na porozumění textu, strategie skládání testů, nácvik různých typů cvičení na porozumění textu
- Literatura
- doporučená literatura
- FOLSE, Keith S., Elena Vestri SOLOMON a David CLABEAUX. Great writing. From great paragraphs to great essays. Third edition. Boston: Heinle Cengage Learning, 2015, xv, 248. ISBN 9781285750613. info
- LANGAN, John. College writing skills with readings. Ninth edition. New York, N.Y.: McGraw-Hill, 2014, xxx, 770. ISBN 9780078036279. info
- FOLSE, Keith S., April MUCHMORE-VOKOUN a Elena Vestri SOLOMON. Great writing. Great essays. Fourth edition. Boston: Heinle Cengage Learning, 2014, xv, 210. ISBN 9781285750620. info
- FOLSE, Keith S., April MUCHMORE-VOKOUN a Elena Vestri SOLOMON. Great writing. Great paragraphs. Fourth edition. Boston: Heinle Cengage Learning, 2014, xvi, 302. ISBN 9781285750606. info
- BOUCHARD, Margaret. Comprehension strategies for English language learners : 30 research-based reading strategies that help students read, understand, and really learn content from their textbooks and other nonfiction materials. New York: Scholastic, 2005, 128 stran. ISBN 0439554284. info
- Výukové metody
- interaktivní jazykový seminář
- Metody hodnocení
- Požadavky k zápočtu: docházka, aktivní práce v semináři, závěrečný test zaměřený na porozumění textu, ve kterém musejí studenti získat nejméně 70 % bodů
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/cus/jaro2024/SPUAJ001