ESF:MPH_MVPS Marketingový výzkum - Informace o předmětu
MPH_MVPS Marketingový výzkum - případové studie
Ekonomicko-správní fakultajaro 2024
- Rozsah
- 1/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons) (přednášející)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons) (cvičící)
Mgr. Laura Fónadová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Laura Fónadová, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta (8,33 %), Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta (91,67 %) - Rozvrh
- Čt 8:00–9:50 P104, kromě Čt 4. 4.
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
MPH_MVPS/03: Čt 12:00–13:50 VT206, kromě Čt 4. 4., O. Částek, R. Čuhlová, R. Škapa - Předpoklady
- (! MPH_EVPP Empirický výzkum &&!NOWANY( MPH_EVPP Empirický výzkum ))
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 8/100, pouze zareg.: 0/100 - Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-EKM)
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-PEM)
- Cíle předmětu
- Předmět je úvodem do marketingového výzkumu a jeho metod. Konkrétně jeho cílem je rozvinout znalosti a schopnosti studentů tak, aby byli schopní samostatně navrhnout a realizovat kvantitativní výzkum.
- Výstupy z učení
- Studenti po jeho absolvování budou schopni:
- zpracovat plán výzkumu vzhledem k cílům
- zvolit vhodné metody a nástroje
- aplikovat základní a mírně pokročilé (zejména statistické) nástroje využívané v marketingovém výzkumu.
- sestavit výzkumnou zprávu a prezentovat ji - Osnova
- 1. Marketingový výzkum - jako součást marketingového řízení
- 2. Typy výzkumu, plán výzkumu
- 3. Vzorkování; primární a sekundární data
- 4. Základní metody a nástroje kvantitativního výzkumu
- 5. Úvod do data miningu (segmentace, včetně RFM analýzy)
- 6. Prezentace dat a výzkumná zpráva
- 7. Zpracování případové studie.
- Literatura
- povinná literatura
- SAUNDERS, Mark, Philip LEWIS a Adrian THORNHILL. Research methods for business students. Seventh edition. Harlow, England: Pearson, 2015, xxvi, 741. ISBN 9781292016627. info
- MAREŠ, Petr, Ladislav RABUŠIC a Petr SOUKUP. Analýza sociálněvědních dat (nejen) v SPSS. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 508 s. ISBN 978-80-210-6362-4. Projekty Nakladatelství Munipress info
- Hair Jr., J., Page, M., & Brunsveld, N. (2019). Essentials of Business Research Methods (4th ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429203374
- doporučená literatura
- MALHOTRA, Naresh K. Marketing research : an applied orientation. 6th ed., Global edition. Boston: Pearson, 2010, 929 s. ISBN 9780136094234. info
- PUNCH, Keith. Úspěšný návrh výzkumu. Translated by Jan Hendl. Vydání druhé. Praha: Portál, 2015, 230 stran. ISBN 9788026209805. info
- OLSON, David L. Descriptive Data Mining. Online. 2017. ISBN 978-981-10-3340-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-981-10-3340-7. URL info
- Výukové metody
- Na přednáškách bude stručně představen marketingový výzkum, jeho metody a nástroje a také praktická doporučení vztahující se k realizaci výzkumu.
- Metody hodnocení
- Ve školním roce 2023/24 je předmět nahrazen kurzem MPH_EVPP Empirický výzkum pro podnikovou praxi. Podmínkou ukončení předmětu je účast na seminářích a získání alespoň 60 % bodů z testů. Obsah, forma a termíny konání testů jsou upřesněny v interaktivní osnově.
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Studenti studující v zahraničí v rámci programu ERASMUS musí před začátkem semestru kontaktovat garanta předmětu, který určí individuální podmínky ukončení. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2024/MPH_MVPS