ESF:MPH_MVPS Marketingový výzkum - Informace o předmětu
MPH_MVPS Marketingový výzkum - případové studie
Ekonomicko-správní fakultajaro 2022
- Rozsah
- 1/3/0. 6 kr. Studentům oboru PEM bude navýšení +1 kredit. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons) (cvičící)
Ing. Dušan Mladenovič, Ph.D. (cvičící)
Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D. (cvičící)
Ing. Radmila Štangová (cvičící)
Ing. Eva Švandová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- Čt 12:00–13:50 P104, kromě Čt 31. 3.
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
MPH_MVPS/02: Pá 10:00–11:50 VT204, kromě Pá 1. 4., O. Částek, R. Čuhlová, D. Mladenovič, R. Škapa, R. Štangová, E. Švandová
MPH_MVPS/03: Pá 12:00–13:50 VT202, kromě Pá 1. 4., O. Částek, R. Čuhlová, D. Mladenovič, R. Škapa, R. Štangová, E. Švandová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 2/100, pouze zareg.: 0/100 - Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program ESF, M-EKM)
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-EKM)
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-PEM)
- Cíle předmětu
- Předmět je úvodem do marketingového výzkumu a jeho metod. Konkrétně jeho cílem je rozvinout znalosti a schopnosti studentů tak, aby byli schopní samostatně navrhnout a realizovat kvantitativní výzkum.
- Výstupy z učení
- Studenti po jeho absolvování budou schopni:
- zpracovat plán výzkumu vzhledem k cílům
- zvolit vhodné metody a nástroje
- aplikovat základní a mírně pokročilé (zejména statistické) nástroje využívané v marketingovém výzkumu.
- sestavit výzkumnou zprávu a prezentovat ji - Osnova
- 1. Marketingový výzkum - jako součást marketingového řízení
- 2. Typy výzkumu, plán výzkumu
- 3. Vzorkování; primární a sekundární data
- 4. Základní metody a nástroje kvantitativního výzkumu
- 5. Úvod do data miningu (segmentace, včetně RFM analýzy)
- 6. Prezentace dat a výzkumná zpráva
- 7. Zpracování případové studie.
- Literatura
- povinná literatura
- MALHOTRA, Naresh K. Marketing research : an applied orientation. 6th ed., Global edition. Boston: Pearson, 2010, 929 s. ISBN 9780136094234. info
- SAUNDERS, Mark, Philip LEWIS a Adrian THORNHILL. Research methods for business students. Seventh edition. Harlow, England: Pearson, 2015, xxvi, 741. ISBN 9781292016627. info
- MAREŠ, Petr, Ladislav RABUŠIC a Petr SOUKUP. Analýza sociálněvědních dat (nejen) v SPSS. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 508 s. ISBN 978-80-210-6362-4. Projekty Nakladatelství Munipress info
- OLSON, David L. Descriptive Data Mining. Online. 2017. ISBN 978-981-10-3340-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-981-10-3340-7. URL info
- neurčeno
- PUNCH, Keith. Úspěšný návrh výzkumu. Translated by Jan Hendl. Vydání druhé. Praha: Portál, 2015, 230 stran. ISBN 9788026209805. info
- Výukové metody
- Na přednáškách bude stručně představen marketingový výzkum, jeho metody a nástroje a také praktická doporučení vztahující se k realizaci výzkumu. V rámci seminářů studenti zpracují v týmech marketingový výzkum, ve kterém aplikují poznatky z výuky a samostudia.
- Metody hodnocení
- Podmínkou ukončení předmětu je získání minimálně 60 % bodů v testu teoretických poznatků, účast na obhajobě POTu a současné získání známky A-E z POTu. Konečné hodnocení je stanoveno váženým průměrem známek ze závěrečného testu (váha 33 %), průběžné verze POTu (23 %), finální podoby POTu (40 %) a kvality komentáře jiného studentského projektu (7 %).
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Přednášky jsou dostupné online a ze záznamu. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2022/MPH_MVPS