PV100 Grafický design III
Fakulta informatikypodzim 2018
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jana Malíková (přednášející)
MgA. Jana Malíková (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Mgr. Lukáš Pevný (přednášející)
Mgr. Marek Žuži (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- St 12:00–13:50 C403
- Předpoklady
- PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 38 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět bakalářského i magisterského studia je pokračováním předmětů Grafický design I a II. Cílem předmětu je reflexe současných trendů v oblasti grafického designu a to v rámci přesahu k digitálním technologiím (web design, UI a UX design). Projektem tohoto předmětu je tvorba vizuálního stylu libovolné společnosti či společenské akce doplněná tvorbou mobilní nebo webové aplikace. V procesu jsou získány znalosti Adobe CS6 (Illustrator, InDesign, Photoshop, After Effects), všeobecnými zásadami vývoje softwaru a seznámení se s možnostmi vývoje webových nebo mobilních aplikací. Od studentů se očekává aktivní přístup k řešení nových technologických postupů.
- Výstupy z učení
- Student získá vědomosti a zkušenosti v oblasti web designu, UI a UX designu. Bude schopný navrhnout webovou stránku a aplikace, a vytvořit jejich funkční prototyp.
- Osnova
- Návrh grafického řešení.
- Návrh technického řešení.
- Tvorba mobilní či webové aplikace.
- Tvorba prezentace návrhu.
- Literatura
- Android phones for dummies. Edited by Dan Gookin. Second edition. 1 online r. ISBN 9781118720295. info
- Creating business agility :how convergence of cloud, social, mobile, video, and big data enables competitive advantage. Edited by Rodney J. Heisterberg - Alakh Verma - C. Wallace. 1 online r. ISBN 9781118869451. info
- iPhone 5s and iPhone 5c portable genius. Edited by Paul McFedries. 1 online r. ISBN 9781118677797. info
- Mobile magic :the Saatchi & Saatchi guide to mobile marketing. Edited by Tom Eslinger. First Edition. 1 online r. ISBN 9781118855188. info
- KOCH, Peter-Paul. The mobile web handbook. Freiburg: Smashing Magazine, 2014, 226 s. ISBN 9783944540931. info
- AVOLA, Greg a Jon RAASCH. Smashing Mobile Web Development. Wiley, 2012. ISBN 978-1-118-34816-1. info
- MALAMED, Connie. Visual language for designers : principles for creating graphics that people understand. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 240 s. ISBN 9781592535156. info
- DIXON, Simon a Aporva BAXI. Great graphics on a budget : creating cutting-edge work for less. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 191 s. ISBN 1564969487. info
- Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision, 2001, 156 s. ISBN 2-88046-557-5. info
- Výukové metody
- Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Řešení prezentuje elektronicky.
- Metody hodnocení
- Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
- Informace učitele
- http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PV100 Grafický design III
Fakulta informatikypodzim 2017
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr.art. Katarína Czikorová, ArtD. (přednášející)
MgA. Jana Malíková (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Mgr. Lukáš Pevný (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Čt 10:00–11:50 C403
- Předpoklady
- PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 38 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět bakalářského i magisterského studia je pokračováním předmětů Grafický design I a II. Cílem předmětu je vytvoření libovolné webové stránky či mobilní aplikace pomocí interaktivní informační grafiky a animace. Důraz bude kladen na vizuální stránku návrhu. V procesu jsou získány znalosti e-publishingu v programu Adobe Indesign CS6 a animace pomocí HTML5. Od studentů se očekává aktivní přístup k řešení nových technologických postupů.
- Výstupy z učení
- Student získá vědomosti a zkušenosti v oblasti web designu, UI a UX designu. Bude schopný navrhnout webovou stránku a aplikace, a vytvořit jejich funkční prototyp.
- Osnova
- Návrh grafického řešení.
- Návrh technického řešení a volba animovaných prvků.
- Tvorba návodu technického řešení tvorby multimediálních prvků.
- Prezentace návrhu.
- Literatura
- Android phones for dummies. Edited by Dan Gookin. Second edition. 1 online r. ISBN 9781118720295. info
- Creating business agility :how convergence of cloud, social, mobile, video, and big data enables competitive advantage. Edited by Rodney J. Heisterberg - Alakh Verma - C. Wallace. 1 online r. ISBN 9781118869451. info
- iPhone 5s and iPhone 5c portable genius. Edited by Paul McFedries. 1 online r. ISBN 9781118677797. info
- Mobile magic :the Saatchi & Saatchi guide to mobile marketing. Edited by Tom Eslinger. First Edition. 1 online r. ISBN 9781118855188. info
- APFELBAUM, Sue a Juliette CEZZAR. Designing the editorial experience : a primer for print, web, and mobile. 1st ed. Beverly: Rockport Publishers, 2014, 224 s. ISBN 9781592538959. info
- KOCH, Peter-Paul. The mobile web handbook. Freiburg: Smashing Magazine, 2014, 226 s. ISBN 9783944540931. info
- AVOLA, Greg a Jon RAASCH. Smashing Mobile Web Development. Wiley, 2012. ISBN 978-1-118-34816-1. info
- MALAMED, Connie. Visual language for designers : principles for creating graphics that people understand. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 240 s. ISBN 9781592535156. info
- DIXON, Simon a Aporva BAXI. Great graphics on a budget : creating cutting-edge work for less. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 191 s. ISBN 1564969487. info
- Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision, 2001, 156 s. ISBN 2-88046-557-5. info
- Výukové metody
- Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Řešení prezentuje elektronicky.
- Metody hodnocení
- Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
- Informace učitele
- http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PV100 Grafický design III
Fakulta informatikypodzim 2016
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr.art. Katarína Czikorová, ArtD. (přednášející)
MgA. Jana Malíková (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Mgr. Lukáš Pevný (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 8:00–9:50 C403
- Předpoklady
- PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 38 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět bakalářského i magisterského studia je pokračováním předmětů Grafický design I a II. Cílem předmětu je vytvoření libovolné webové stránky či mobilní aplikace pomocí interaktivní informační grafiky a animace. Důraz bude kladen na vizuální stránku návrhu. V procesu jsou získány znalosti e-publishingu v programu Adobe Indesign CS6 a animace pomocí HTML5. Od studentů se očekává aktivní přístup k řešení nových technologických postupů.
- Osnova
- Návrh grafického řešení.
- Návrh technického řešení a volba animovaných prvků.
- Tvorba návodu technického řešení tvorby multimediálních prvků.
- Prezentace návrhu.
- Literatura
- Android phones for dummies. Edited by Dan Gookin. Second edition. 1 online r. ISBN 9781118720295. info
- Creating business agility :how convergence of cloud, social, mobile, video, and big data enables competitive advantage. Edited by Rodney J. Heisterberg - Alakh Verma - C. Wallace. 1 online r. ISBN 9781118869451. info
- iPhone 5s and iPhone 5c portable genius. Edited by Paul McFedries. 1 online r. ISBN 9781118677797. info
- Mobile magic :the Saatchi & Saatchi guide to mobile marketing. Edited by Tom Eslinger. First Edition. 1 online r. ISBN 9781118855188. info
- APFELBAUM, Sue a Juliette CEZZAR. Designing the editorial experience : a primer for print, web, and mobile. 1st ed. Beverly: Rockport Publishers, 2014, 224 s. ISBN 9781592538959. info
- KOCH, Peter-Paul. The mobile web handbook. Freiburg: Smashing Magazine, 2014, 226 s. ISBN 9783944540931. info
- AVOLA, Greg a Jon RAASCH. Smashing Mobile Web Development. Wiley, 2012. ISBN 978-1-118-34816-1. info
- MALAMED, Connie. Visual language for designers : principles for creating graphics that people understand. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 240 s. ISBN 9781592535156. info
- DIXON, Simon a Aporva BAXI. Great graphics on a budget : creating cutting-edge work for less. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 191 s. ISBN 1564969487. info
- Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision, 2001, 156 s. ISBN 2-88046-557-5. info
- Výukové metody
- Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Řešení prezentuje elektronicky.
- Metody hodnocení
- Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
- Informace učitele
- http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
PV100 Grafický design III
Fakulta informatikypodzim 2014
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jana Malíková (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Čt 14:00–15:50 C416, Čt 14:00–15:50 C403
- Předpoklady
- PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Cílem předmětu je vytvoření interaktivní publikace pro mobilní zařízení pomocí vizuální komunikace, animace, ilustrace nebo informační grafiky. V procesu jsou získány znalosti e-publishingu v programu Adobe Indesign CS6 a animace pomocí HTML5. Od studentů se očekává aktivní přístup k řešení nových technologických postupů.
- Osnova
- Návrh grafického řešení publikace.
- Návrh technického řešení a volba animovaných prvků.
- Prezentace interaktivní publikace pomocí HTML5 pro mobilní zařízení.
- Návod technického řešení tvorby multimediálních prvků.
- Literatura
- Android phones for dummies. Edited by Dan Gookin. Second edition. 1 online r. ISBN 9781118720295. info
- Creating business agility :how convergence of cloud, social, mobile, video, and big data enables competitive advantage. Edited by Rodney J. Heisterberg - Alakh Verma - C. Wallace. 1 online r. ISBN 9781118869451. info
- iPhone 5s and iPhone 5c portable genius. Edited by Paul McFedries. 1 online r. ISBN 9781118677797. info
- Mobile magic :the Saatchi & Saatchi guide to mobile marketing. Edited by Tom Eslinger. First Edition. 1 online r. ISBN 9781118855188. info
- APFELBAUM, Sue a Juliette CEZZAR. Designing the editorial experience : a primer for print, web, and mobile. 1st ed. Beverly: Rockport Publishers, 2014, 224 s. ISBN 9781592538959. info
- KOCH, Peter-Paul. The mobile web handbook. Freiburg: Smashing Magazine, 2014, 226 s. ISBN 9783944540931. info
- AVOLA, Greg a Jon RAASCH. Smashing Mobile Web Development. Wiley, 2012. ISBN 978-1-118-34816-1. info
- MALAMED, Connie. Visual language for designers : principles for creating graphics that people understand. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 240 s. ISBN 9781592535156. info
- DIXON, Simon a Aporva BAXI. Great graphics on a budget : creating cutting-edge work for less. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 191 s. ISBN 1564969487. info
- Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision, 2001, 156 s. ISBN 2-88046-557-5. info
- Výukové metody
- Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Řešení prezentuje elektronicky.
- Metody hodnocení
- Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
- Informace učitele
- http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PV100 Grafický design III
Fakulta informatikypodzim 2013
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Anna Boček Ronovská, Ph.D. (přednášející)
MgA. Jana Malíková (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Čt 16:00–17:50 C403, Čt 16:00–17:50 C416
- Předpoklady
- PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Cílem předmětu je vytvoření vizuálního stylu libovolné kulturní akce a vytvoření nejrůznějších tiskových či elektronických materiálů při zachování grafických prvků akce (série plakátů, letáků, pozvánek, katalogu) a propagačních předmětů (placky, trička, propisky) a grafického návrhu webových stránek akce. V procesu jsou získány znalosti předtiskové přípravy a webového designu.
- Osnova
- Skica.
- Grafické řešení vizuálního stylu a jeho prezentace.
- Grafický návrh tiskovin a propagačních předmětů.
- Grafický návrh webových bannerů a webových stránek.
- Literatura
- 20th International Biennale of graphic design Brno 2002 : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Brno capital of visual communication 2002 (Souběž.) : 20. mezinárodní bienále grafického designu Brno 2002 : plakát, firemní, inf. info
- Regular graphic design today. Edited by François Rappo - Robert Klanten - Sven Ehmann - Adeline Mollard. Berlin: Gestalten, 2009, 287 s. ISBN 9783899552539. info
- MALAMED, Connie. Visual language for designers : principles for creating graphics that people understand. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 240 s. ISBN 9781592535156. info
- Area 2 : 100 graphic designers, 10 curators, 10 design classics. Edited by Ruedi Baur. London: Phaidon Press Limited, 2008, 444 s. ISBN 9780714848556. info
- Branding 5. Edited by B. Martin Pedersen. New York: Graphis, 2008, 228 s. ISBN 9781932026207. info
- Young graphic : designers americas. Edited by Claire Dalquié. Köln: Daab, 2008, 379 s. ISBN 9783866540163. info
- Graphis Poster Annual 2007. Edited by B. Martin Pedersen - Danielle B. Baker - Anna Carnick. New York: Graphis, 2007, 237 s. ISBN 1932026401. info
- Neo japanesque design. Edited by Kaori Saito, Translated by Pamela Miki. Tokyo: Pie books, 2007, 216 s. ISBN 9784894446465. info
- DORRIAN, Mike a Liz FARRELLY. One hundred at 360° : graphic design's new global generation. London: Laurence King, 2007, [350] s. ISBN 9781856695268. info
- SHD Super holland design : new graphics. Edited by Tomoko Sakamoto. Barcelona: Actar, 2007, 431 s. ISBN 9788496954199. info
- Serialize : family faces and variety in graphic design. Edited by Robert Klanten - Mika Mischler - Boris Brumnjak, Translated by Ian Pep. Berlin: Gestalten Verlag, 2006, 207 s. ISBN 3899550978. info
- DIXON, Simon a Aporva BAXI. Great graphics on a budget : creating cutting-edge work for less. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 191 s. ISBN 1564969487. info
- Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision, 2001, 156 s. ISBN 2-88046-557-5. info
- HELLER, Steven. Icons of graphic design. Edited by Mirko Ilić. London: Thames and Hudson, 2001, 208 s. ISBN 0500510415. info
- HARPER, Laurel. Provocative graphics :the power of the unexpected in graphic design. Gloucester: Rockport Publishers, 2001, 192 s. ISBN 1-56496-725-5. info
- Restart : New systems in graphic design. London: Thames and Hudson, 2001, 175 s. ISBN 0500282978. info
- FLETCHER, Alan. The art of looking sideways. London: Phaidon Press Limited, 2001, 532 s. ISBN 0714834491. info
- CULLEN, Cheryl Dangel. Then is now :sampling from the past for today's graphics : a handbook for contemporary design. Gloucester: Rockport Publishers, 2001, 192 s. ISBN 1-56496-766-2. info
- Graphis design annual 2001. Edited by Vance Lin - Heinke Jenssen. New York: Graphis, 2000, 255 s. ISBN 1-888001-88-7. info
- Swiss graphic design. Edited by Robert Klanten - Hendrik Hellige - Mika Mischler. Berlin: Gestalten Verlag, 2000, 224 s. ISBN 3-931126-36-6. info
- The 38 Annual of the Best in British and International Design and Advertising. London: D&AD, 2000, 635 s. ISBN 1856692264. info
- MCALHONE, Beryl a David STUART. A smile in the mind : witty thinking in graphic design. London: Phaidon Press Limited, 1998, 240 s. ISBN 0714838128. info
- 16. mezinárodní bienále grafického designu :plakát, firemní styl, propagační grafika. Brno: Moravská galerie v Brně, 1994, 240 s. ISBN 80-7027-031-4. info
- Výukové metody
- Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení prezentuje elektronicky.
- Metody hodnocení
- Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
- Informace učitele
- http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PV100 Grafický design III
Fakulta informatikypodzim 2012
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jana Malíková (přednášející)
- Garance
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Čt 16:00–17:50 C416, Čt 16:00–17:50 C403
- Předpoklady
- PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Cílem předmětu je vytvoření vizuálního stylu libovolné kulturní akce a vytvoření nejrůznějších tiskových či elektronických materiálů při zachování grafických prvků akce (série plakátů, letáků, pozvánek, katalogu) a propagačních předmětů (placky, trička, propisky) a grafického návrhu webových stránek akce. V procesu jsou získány znalosti předtiskové přípravy a webového designu.
- Osnova
- Skica.
- Grafické řešení vizuálního stylu a jeho prezentace.
- Grafický návrh tiskovin a propagačních předmětů.
- Grafický návrh webových bannerů a webových stránek.
- Literatura
- 20th International Biennale of graphic design Brno 2002 : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Brno capital of visual communication 2002 (Souběž.) : 20. mezinárodní bienále grafického designu Brno 2002 : plakát, firemní, inf. info
- Regular graphic design today. Edited by François Rappo - Robert Klanten - Sven Ehmann - Adeline Mollard. Berlin: Gestalten, 2009, 287 s. ISBN 9783899552539. info
- MALAMED, Connie. Visual language for designers : principles for creating graphics that people understand. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 240 s. ISBN 9781592535156. info
- Area 2 : 100 graphic designers, 10 curators, 10 design classics. Edited by Ruedi Baur. London: Phaidon Press Limited, 2008, 444 s. ISBN 9780714848556. info
- Branding 5. Edited by B. Martin Pedersen. New York: Graphis, 2008, 228 s. ISBN 9781932026207. info
- Young graphic : designers americas. Edited by Claire Dalquié. Köln: Daab, 2008, 379 s. ISBN 9783866540163. info
- Graphis Poster Annual 2007. Edited by B. Martin Pedersen - Danielle B. Baker - Anna Carnick. New York: Graphis, 2007, 237 s. ISBN 1932026401. info
- Neo japanesque design. Edited by Kaori Saito, Translated by Pamela Miki. Tokyo: Pie books, 2007, 216 s. ISBN 9784894446465. info
- DORRIAN, Mike a Liz FARRELLY. One hundred at 360° : graphic design's new global generation. London: Laurence King, 2007, [350] s. ISBN 9781856695268. info
- SHD Super holland design : new graphics. Edited by Tomoko Sakamoto. Barcelona: Actar, 2007, 431 s. ISBN 9788496954199. info
- Serialize : family faces and variety in graphic design. Edited by Robert Klanten - Mika Mischler - Boris Brumnjak, Translated by Ian Pep. Berlin: Gestalten Verlag, 2006, 207 s. ISBN 3899550978. info
- DIXON, Simon a Aporva BAXI. Great graphics on a budget : creating cutting-edge work for less. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 191 s. ISBN 1564969487. info
- Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision, 2001, 156 s. ISBN 2-88046-557-5. info
- HELLER, Steven. Icons of graphic design. Edited by Mirko Ilić. London: Thames and Hudson, 2001, 208 s. ISBN 0500510415. info
- HARPER, Laurel. Provocative graphics :the power of the unexpected in graphic design. Gloucester: Rockport Publishers, 2001, 192 s. ISBN 1-56496-725-5. info
- Restart : New systems in graphic design. London: Thames and Hudson, 2001, 175 s. ISBN 0500282978. info
- FLETCHER, Alan. The art of looking sideways. London: Phaidon Press Limited, 2001, 532 s. ISBN 0714834491. info
- CULLEN, Cheryl Dangel. Then is now :sampling from the past for today's graphics : a handbook for contemporary design. Gloucester: Rockport Publishers, 2001, 192 s. ISBN 1-56496-766-2. info
- Graphis design annual 2001. Edited by Vance Lin - Heinke Jenssen. New York: Graphis, 2000, 255 s. ISBN 1-888001-88-7. info
- Swiss graphic design. Edited by Robert Klanten - Hendrik Hellige - Mika Mischler. Berlin: Gestalten Verlag, 2000, 224 s. ISBN 3-931126-36-6. info
- The 38 Annual of the Best in British and International Design and Advertising. London: D&AD, 2000, 635 s. ISBN 1856692264. info
- MCALHONE, Beryl a David STUART. A smile in the mind : witty thinking in graphic design. London: Phaidon Press Limited, 1998, 240 s. ISBN 0714838128. info
- 16. mezinárodní bienále grafického designu :plakát, firemní styl, propagační grafika. Brno: Moravská galerie v Brně, 1994, 240 s. ISBN 80-7027-031-4. info
- Výukové metody
- Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení prezentuje elektronicky.
- Metody hodnocení
- Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
- Informace učitele
- http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PV100 Grafický design III
Fakulta informatikypodzim 2011
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach - Rozvrh
- Čt 16:00–17:50 C416
- Předpoklady
- PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 47 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Zabývá se podílem grafického designu na obalech, na obrazovce, v plakátové tvorbě, v prostorových řešeních atd.
- Osnova
- Podíl grafického designu na výsledném vzhledu obalu.
- Obalová řada.
- Znělka.
- Grafický plakát
- Literatura
- 20th International Biennale of graphic design Brno 2002 : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Brno capital of visual communication 2002 (Souběž.) : 20. mezinárodní bienále grafického designu Brno 2002 : plakát, firemní, inf. info
- DREW, John T. a Sarah A. MEYER. Color management for packing : a comprehensive guide for graphic designers. Mies: Rotovision, 2008, 220 s. ISBN 9782940361670. info
- SHAUGHNESSY, Adrian. Cover art by : new music graphics. London: Laurence King Publishing, 2008, 318 stran. ISBN 9781856695275. info
- 16. mezinárodní bienále grafického designu :plakát, firemní styl, propagační grafika. Brno: Moravská galerie v Brně, 1994, 240 s. ISBN 80-7027-031-4. info
- KROUTVOR, Josef. Poselství ulice : z dějin plakátu a proměn doby. Praha: COMET, 1991, 163 s. info
- Výukové metody
- Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v-;grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s-vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení prezentuje elektronicky.
- Metody hodnocení
- Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PV100 Grafický design III
Fakulta informatikypodzim 2010
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach - Rozvrh
- Čt 16:00–17:50 C416
- Předpoklady
- PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 46 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Zabývá se podílem grafického designu na obalech, na obrazovce, v plakátové tvorbě, v prostorových řešeních atd.
- Osnova
- Podíl grafického designu na výsledném vzhledu obalu.
- Obalová řada.
- Znělka.
- Grafický plakát
- Literatura
- 20th International Biennale of graphic design Brno 2002 : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Brno capital of visual communication 2002 (Souběž.) : 20. mezinárodní bienále grafického designu Brno 2002 : plakát, firemní, inf. info
- DREW, John T. a Sarah A. MEYER. Color management for packing : a comprehensive guide for graphic designers. Mies: Rotovision, 2008, 220 s. ISBN 9782940361670. info
- SHAUGHNESSY, Adrian. Cover art by : new music graphics. London: Laurence King Publishing, 2008, 318 stran. ISBN 9781856695275. info
- 16. mezinárodní bienále grafického designu :plakát, firemní styl, propagační grafika. Brno: Moravská galerie v Brně, 1994, 240 s. ISBN 80-7027-031-4. info
- KROUTVOR, Josef. Poselství ulice : z dějin plakátu a proměn doby. Praha: COMET, 1991, 163 s. info
- Výukové metody
- Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v-;grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s-vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení prezentuje elektronicky.
- Metody hodnocení
- Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PV100 Grafický design III
Fakulta informatikypodzim 2009
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach - Rozvrh
- Čt 16:00–17:50 C416
- Předpoklady
- PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 44 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Zabývá se podílem grafického designu na obalech, na obrazovce, v plakátové tvorbě, v prostorových řešeních atd.
- Osnova
- Podíl grafického designu na výsledném vzhledu obalu.
- Obalová řada.
- Znělka.
- Grafický plakát
- Literatura
- 20th International Biennale of graphic design Brno 2002 : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Brno capital of visual communication 2002 (Souběž.) : 20. mezinárodní bienále grafického designu Brno 2002 : plakát, firemní, inf. info
- DREW, John T. a Sarah A. MEYER. Color management for packing : a comprehensive guide for graphic designers. Mies: Rotovision, 2008, 220 s. ISBN 9782940361670. info
- SHAUGHNESSY, Adrian. Cover art by : new music graphics. London: Laurence King Publishing, 2008, 318 stran. ISBN 9781856695275. info
- 16. mezinárodní bienále grafického designu :plakát, firemní styl, propagační grafika. Brno: Moravská galerie v Brně, 1994, 240 s. ISBN 80-7027-031-4. info
- KROUTVOR, Josef. Poselství ulice : z dějin plakátu a proměn doby. Praha: COMET, 1991, 163 s. info
- Výukové metody
- Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v-;grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s-vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení prezentuje elektronicky.
- Metody hodnocení
- Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PV100 Grafický design III
Fakulta informatikypodzim 2008
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach - Předpoklady
- PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Zabývá se podílem grafického designu na obalech, na obrazovce, v plakátové tvorbě, v prostorových řešeních atd.
- Osnova
- Podíl grafického designu na výsledném vzhledu obalu.
- Obalová řada.
- Znělka.
- Grafický plakát
- Literatura
- 20th International Biennale of graphic design Brno 2002 : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Brno capital of visual communication 2002 (Souběž.) : 20. mezinárodní bienále grafického designu Brno 2002 : plakát, firemní, inf. info
- DREW, John T. a Sarah A. MEYER. Color management for packing : a comprehensive guide for graphic designers. Mies: Rotovision, 2008, 220 s. ISBN 9782940361670. info
- SHAUGHNESSY, Adrian. Cover art by : new music graphics. London: Laurence King Publishing, 2008, 318 stran. ISBN 9781856695275. info
- 16. mezinárodní bienále grafického designu :plakát, firemní styl, propagační grafika. Brno: Moravská galerie v Brně, 1994, 240 s. ISBN 80-7027-031-4. info
- KROUTVOR, Josef. Poselství ulice : z dějin plakátu a proměn doby. Praha: COMET, 1991, 163 s. info
- Metody hodnocení
- Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech). Kolokvium: odevzdání a hodnocení projektů.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
PV100 Grafický design III
Fakulta informatikypodzim 2007
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach - Rozvrh
- Čt 16:00–17:50 C416
- Předpoklady
- PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Zabývá se podílem grafického designu na obalech, na obrazovce, v plakátové tvorbě, v prostorových řešeních atd.
- Osnova
- Obal.
- Konstrukce obalu.
- Design obalu.
- Podíl grafického designu na výsledném vzhledu obalu.
- Obalová řada.
- Malá mediální řada (LP, VHS, CD, MK, CD ROM).
- Základy prostorového řešení (scénář, libreto).
- Expozice.
- Poutač.
- Znělka.
- Literatura
- Sylaby přednášek
- Metody hodnocení
- Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
PV100 Grafický design III
Fakulta informatikypodzim 2006
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach - Rozvrh
- Po 16:00–17:50 C416
- Předpoklady
- ! P100 Grafický design III && PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 17 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Zabývá se podílem grafického designu na obalech, na obrazovce, v plakátové tvorbě, v prostorových řešeních atd.
- Osnova
- Obal.
- Konstrukce obalu.
- Design obalu.
- Podíl grafického designu na výsledném vzhledu obalu.
- Obalová řada.
- Malá mediální řada (LP, VHS, CD, MK, CD ROM).
- Základy prostorového řešení (scénář, libreto).
- Expozice.
- Poutač.
- Znělka.
- Literatura
- Sylaby přednášek
- Metody hodnocení
- Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
PV100 Grafický design III
Fakulta informatikypodzim 2005
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach - Rozvrh
- Čt 10:00–11:50 C405, Čt 16:00–17:50 C405
- Předpoklady
- ! P100 Grafický design III && PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 17 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Zabývá se podílem grafického designu na obalech, na obrazovce, v plakátové tvorbě, v prostorových řešeních atd.
- Osnova
- Obal.
- Konstrukce obalu.
- Design obalu.
- Podíl grafického designu na výsledném vzhledu obalu.
- Obalová řada.
- Malá mediální řada (LP, VHS, CD, MK, CD ROM).
- Základy prostorového řešení (scénář, libreto).
- Expozice.
- Poutač.
- Znělka.
- Literatura
- Sylaby přednášek
- Metody hodnocení
- Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
PV100 Grafický design III
Fakulta informatikypodzim 2004
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra strojového učení a zpracování dat – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach - Rozvrh
- Po 10:00–11:50 C416
- Předpoklady
- ! P100 Grafický design III && PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 17 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Zabývá se podílem grafického designu na obalech, na obrazovce, v plakátové tvorbě, v prostorových řešeních atd.
- Osnova
- Obal.
- Konstrukce obalu.
- Design obalu.
- Podíl grafického designu na výsledném vzhledu obalu.
- Obalová řada.
- Malá mediální řada (LP, VHS, CD, MK, CD ROM).
- Základy prostorového řešení (scénář, libreto).
- Expozice.
- Poutač.
- Znělka.
- Literatura
- Sylaby přednášek
- Metody hodnocení
- Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
PV100 Grafický design III
Fakulta informatikypodzim 2003
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Jan Staudek, CSc.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach - Předpoklady
- ! P100 Grafický design III && PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Zabývá se podílem grafického designu na obalech, na obrazovce, v plakátové tvorbě, v prostorových řešeních atd.
- Osnova
- Obal.
- Konstrukce obalu.
- Design obalu.
- Podíl grafického designu na výsledném vzhledu obalu.
- Obalová řada.
- Malá mediální řada (LP, VHS, CD, MK, CD ROM).
- Základy prostorového řešení (scénář, libreto).
- Expozice.
- Poutač.
- Znělka.
- Literatura
- Sylaby přednášek
- Metody hodnocení
- Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
PV100 Grafický design III
Fakulta informatikypodzim 2002
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Jan Staudek, CSc.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach - Rozvrh
- Čt 16:00–17:50 C416
- Předpoklady
- ! P100 Grafický design III
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Zabývá se podílem grafického designu na obalech, na obrazovce, v plakátové tvorbě, v prostorových řešeních atd.
- Osnova
- Obal.
- Konstrukce obalu.
- Design obalu.
- Podíl grafického designu na výsledném vzhledu obalu.
- Obalová řada.
- Malá mediální řada (LP, VHS, CD, MK, CD ROM).
- Základy prostorového řešení (scénář, libreto).
- Expozice.
- Poutač.
- Znělka.
- Literatura
- Sylaby přednášek
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
PV100 Grafický design III
Fakulta informatikypodzim 2015
Předmět se v období podzim 2015 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jana Malíková (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Mgr. Lukáš Pevný (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 8:00–9:50 C416, Po 8:00–9:50 C403
- Předpoklady
- PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 38 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět bakalářského i magisterského studia je pokračováním předmětů Grafický design I a II. Cílem předmětu je vytvoření libovolné webové stránky či mobilní aplikace pomocí interaktivní informační grafiky a animace. Důraz bude kladen na vizuální stránku návrhu. V procesu jsou získány znalosti e-publishingu v programu Adobe Indesign CS6 a animace pomocí HTML5. Od studentů se očekává aktivní přístup k řešení nových technologických postupů.
- Osnova
- Návrh grafického řešení.
- Návrh technického řešení a volba animovaných prvků.
- Tvorba návodu technického řešení tvorby multimediálních prvků.
- Prezentace návrhu.
- Literatura
- Android phones for dummies. Edited by Dan Gookin. Second edition. 1 online r. ISBN 9781118720295. info
- Creating business agility :how convergence of cloud, social, mobile, video, and big data enables competitive advantage. Edited by Rodney J. Heisterberg - Alakh Verma - C. Wallace. 1 online r. ISBN 9781118869451. info
- iPhone 5s and iPhone 5c portable genius. Edited by Paul McFedries. 1 online r. ISBN 9781118677797. info
- Mobile magic :the Saatchi & Saatchi guide to mobile marketing. Edited by Tom Eslinger. First Edition. 1 online r. ISBN 9781118855188. info
- APFELBAUM, Sue a Juliette CEZZAR. Designing the editorial experience : a primer for print, web, and mobile. 1st ed. Beverly: Rockport Publishers, 2014, 224 s. ISBN 9781592538959. info
- KOCH, Peter-Paul. The mobile web handbook. Freiburg: Smashing Magazine, 2014, 226 s. ISBN 9783944540931. info
- AVOLA, Greg a Jon RAASCH. Smashing Mobile Web Development. Wiley, 2012. ISBN 978-1-118-34816-1. info
- MALAMED, Connie. Visual language for designers : principles for creating graphics that people understand. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 240 s. ISBN 9781592535156. info
- DIXON, Simon a Aporva BAXI. Great graphics on a budget : creating cutting-edge work for less. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 191 s. ISBN 1564969487. info
- Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision, 2001, 156 s. ISBN 2-88046-557-5. info
- Výukové metody
- Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Řešení prezentuje elektronicky.
- Metody hodnocení
- Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
- Informace učitele
- http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
- Statistika zápisu (nejnovější)