FI:PV100 Grafický design III - Informace o předmětu
PV100 Grafický design III
Fakulta informatikypodzim 2012
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jana Malíková (přednášející)
- Garance
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Čt 16:00–17:50 C416, Čt 16:00–17:50 C403
- Předpoklady
- PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Cílem předmětu je vytvoření vizuálního stylu libovolné kulturní akce a vytvoření nejrůznějších tiskových či elektronických materiálů při zachování grafických prvků akce (série plakátů, letáků, pozvánek, katalogu) a propagačních předmětů (placky, trička, propisky) a grafického návrhu webových stránek akce. V procesu jsou získány znalosti předtiskové přípravy a webového designu.
- Osnova
- Skica.
- Grafické řešení vizuálního stylu a jeho prezentace.
- Grafický návrh tiskovin a propagačních předmětů.
- Grafický návrh webových bannerů a webových stránek.
- Literatura
- 20th International Biennale of graphic design Brno 2002 : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Brno capital of visual communication 2002 (Souběž.) : 20. mezinárodní bienále grafického designu Brno 2002 : plakát, firemní, inf. info
- Regular graphic design today. Edited by François Rappo - Robert Klanten - Sven Ehmann - Adeline Mollard. Berlin: Gestalten, 2009, 287 s. ISBN 9783899552539. info
- MALAMED, Connie. Visual language for designers : principles for creating graphics that people understand. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 240 s. ISBN 9781592535156. info
- Area 2 : 100 graphic designers, 10 curators, 10 design classics. Edited by Ruedi Baur. London: Phaidon Press Limited, 2008, 444 s. ISBN 9780714848556. info
- Branding 5. Edited by B. Martin Pedersen. New York: Graphis, 2008, 228 s. ISBN 9781932026207. info
- Young graphic : designers americas. Edited by Claire Dalquié. Köln: Daab, 2008, 379 s. ISBN 9783866540163. info
- Graphis Poster Annual 2007. Edited by B. Martin Pedersen - Danielle B. Baker - Anna Carnick. New York: Graphis, 2007, 237 s. ISBN 1932026401. info
- Neo japanesque design. Edited by Kaori Saito, Translated by Pamela Miki. Tokyo: Pie books, 2007, 216 s. ISBN 9784894446465. info
- DORRIAN, Mike a Liz FARRELLY. One hundred at 360° : graphic design's new global generation. London: Laurence King, 2007, [350] s. ISBN 9781856695268. info
- SHD Super holland design : new graphics. Edited by Tomoko Sakamoto. Barcelona: Actar, 2007, 431 s. ISBN 9788496954199. info
- Serialize : family faces and variety in graphic design. Edited by Robert Klanten - Mika Mischler - Boris Brumnjak, Translated by Ian Pep. Berlin: Gestalten Verlag, 2006, 207 s. ISBN 3899550978. info
- DIXON, Simon a Aporva BAXI. Great graphics on a budget : creating cutting-edge work for less. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 191 s. ISBN 1564969487. info
- Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision, 2001, 156 s. ISBN 2-88046-557-5. info
- HELLER, Steven. Icons of graphic design. Edited by Mirko Ilić. London: Thames and Hudson, 2001, 208 s. ISBN 0500510415. info
- HARPER, Laurel. Provocative graphics :the power of the unexpected in graphic design. Gloucester: Rockport Publishers, 2001, 192 s. ISBN 1-56496-725-5. info
- Restart : New systems in graphic design. London: Thames and Hudson, 2001, 175 s. ISBN 0500282978. info
- FLETCHER, Alan. The art of looking sideways. London: Phaidon Press Limited, 2001, 532 s. ISBN 0714834491. info
- CULLEN, Cheryl Dangel. Then is now :sampling from the past for today's graphics : a handbook for contemporary design. Gloucester: Rockport Publishers, 2001, 192 s. ISBN 1-56496-766-2. info
- Graphis design annual 2001. Edited by Vance Lin - Heinke Jenssen. New York: Graphis, 2000, 255 s. ISBN 1-888001-88-7. info
- Swiss graphic design. Edited by Robert Klanten - Hendrik Hellige - Mika Mischler. Berlin: Gestalten Verlag, 2000, 224 s. ISBN 3-931126-36-6. info
- The 38 Annual of the Best in British and International Design and Advertising. London: D&AD, 2000, 635 s. ISBN 1856692264. info
- MCALHONE, Beryl a David STUART. A smile in the mind : witty thinking in graphic design. London: Phaidon Press Limited, 1998, 240 s. ISBN 0714838128. info
- 16. mezinárodní bienále grafického designu :plakát, firemní styl, propagační grafika. Brno: Moravská galerie v Brně, 1994, 240 s. ISBN 80-7027-031-4. info
- Výukové metody
- Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení prezentuje elektronicky.
- Metody hodnocení
- Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
- Informace učitele
- http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2012/PV100