FI:DUCIT Teaching Lab - Informace o předmětu
DUCIT Praktikum vedení cvičení
Fakulta informatikyjaro 2019
- Rozsah
- 0/2/1. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ondřej Přibyla (přednášející)
RNDr. Martin Ukrop, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Martina Cvinčeková (cvičící)
Mgr. Jan Horáček (cvičící)
Mgr. Jan Koniarik (cvičící)
RNDr. Valdemar Švábenský, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. RNDr. Petr Hliněný, Ph.D.
Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: RNDr. Martin Ukrop, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- DUCIT/01: Út 19. 2. až Út 14. 5. Út 10:00–11:50 A220, M. Cvinčeková, J. Koniarik, O. Přibyla, V. Švábenský, M. Ukrop
DUCIT/02: Út 19. 2. až Út 14. 5. Út 14:00–15:50 A220, M. Cvinčeková, J. Horáček, J. Koniarik, O. Přibyla, M. Ukrop - Předpoklady
- SOUHLAS
Student vede alespoň jednu hodinu výuky (cvičení) každý týden. Předmět si mohou zapisovat studenti bakalářského, mgisterského i doktorského studia. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Učitel omezuje zápis na studenty, kteří aktuálně vedou cvičení. - Mateřské obory/plány
- Informatika (program FI, D-IN4)
- Počítačové systémy a technologie (program FI, D-IN4)
- Cíle předmětu
- Rozvinout dovednosti relevantní pro budoucí učitelské působení studentů, např. vysvětlovat látku, ovlivňovat atmosféru ve třídě nebo uvažovat koncepčně nad plánem výuky.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- tvořit, uvádět a analyzovat inovativní výukové aktivity
- reflektovat vlastní výuku
- pojmenovat a vhodně použít různé pedagogické nástroje
- nastavovat normy ve výuce
- líp řešit problémy, které ve výuce můžou nastat
- chápat smysl hospitací a správně je realizovat - Osnova
- Co je úkolem cvičícího? Jak dobře udělat první hodinu?
- Jak klást otázky? Jak přemýšlet o přemýšlení?
- Jak srozumitelně zadávat úkoly? Na co je úloha zaměřená?
- Jak strukturovat hodinu?
- Jak srozumitelně vysvětlovat?
- Jak přemýšlet o přemýšlení studentů?
- Jak motivovat studenty?
- Jak klást otázky (ještě lépe)?
- Jaké nástroje mám jako cvičící k dispozici?
- Jak dávat zpětnou vazbu?
- Jak získávat zpětnou vazbu?
- Jaké úkoly zadávat? Jaký je cíl cvičení?
- Jak testovat to, co chci testovat?
- Literatura
- doporučená literatura
- BELL, Tim, Ian H. WITTEN a Mike FELLOWS. CS Unplugged: An enrichment and extension programme for primary-aged students. 2015 edition. 2015. project homepage info
- PETTY, Geoffrey. Teaching today : a practical guide. Fifth edition. Oxford: University Press, 2014, 624 stran. ISBN 9781408523148. info
- Výukové metody
- workshopy (předpokládá se aktivita studenta), učení zážitkem, diskuse reflexe, prezentace zkušených učitelů
- Metody hodnocení
- Požadavkem k zápočtu je aktivní účast v hodinách, aktivní reflektování vlastní výuky, poskytnutí zpětné vazby výuky na vybraných hodinách na fakultě a případné vytvoření vlastního výukového programu.
- Informace učitele
- Mohlo by vás zajímat také VV069 Prezentační dovednosti vyučované na FI MUNI nebo XS450 Komunikační trénink, XS451 Komunikační trénink 2, XS020 Inspiratorium pro učitele, F2452 Inspiratorium pro učitele 2 a XS350 Práce se skupinovou dynamikou vyučované na Přírodovědecké fakultě
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2019/DUCIT