FI:DUCIT Teaching Lab - Informace o předmětu
DUCIT Teaching Lab
Fakulta informatikyjaro 2020
- Rozsah
- 0/2/1. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ondřej Přibyla (přednášející)
RNDr. Martin Ukrop, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Martina Cvinčeková (cvičící)
RNDr. Tomáš Effenberger, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Imrich Nagy (cvičící) - Garance
- prof. RNDr. Petr Hliněný, Ph.D.
Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: RNDr. Martin Ukrop, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- DUCIT/01: Po 17. 2. až Pá 15. 5. Út 10:00–11:50 A220, I. Nagy, O. Přibyla, M. Ukrop
- Předpoklady
- SOUHLAS
Student vede alespoň jednu hodinu výuky (cvičení) každý týden. Předmět si mohou zapisovat studenti bakalářského, mgisterského i doktorského studia. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Učitel omezuje zápis na studenty, kteří aktuálně vedou cvičení. - Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Rozvinout dovednosti relevantní pro budoucí učitelské působení studentů, např. vysvětlovat látku, ovlivňovat atmosféru ve třídě nebo uvažovat koncepčně nad plánem výuky.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- tvořit, uvádět a analyzovat inovativní výukové aktivity
- reflektovat vlastní výuku
- pojmenovat a vhodně použít různé pedagogické nástroje
- nastavovat normy ve výuce
- líp řešit problémy, které ve výuce můžou nastat
- chápat smysl hospitací a správně je realizovat - Osnova
- Co je úkolem cvičícího? Jak dobře udělat první hodinu?
- Jak klást otázky? Jak přemýšlet o přemýšlení?
- Jak srozumitelně zadávat úkoly? Na co je úloha zaměřená?
- Jak strukturovat hodinu?
- Jak srozumitelně vysvětlovat?
- Jak přemýšlet o přemýšlení studentů?
- Jak motivovat studenty?
- Jak klást otázky (ještě lépe)?
- Jaké nástroje mám jako cvičící k dispozici?
- Jak dávat zpětnou vazbu?
- Jak získávat zpětnou vazbu?
- Jaké úkoly zadávat? Jaký je cíl cvičení?
- Jak testovat to, co chci testovat?
- Literatura
- doporučená literatura
- WILSON, Greg. Teaching Tech Together: How to Make Your Lessons Work and Build a Teaching Community around Them. 1st Edition. Chapman and Hall/CRC, 2019, 248 s. ISBN 978-0-367-35297-4. Full version of the book available online. info
- BELL, Tim, Ian H. WITTEN a Mike FELLOWS. CS Unplugged: An enrichment and extension programme for primary-aged students. 2015 edition. 2015. project homepage info
- PETTY, Geoffrey. Teaching today : a practical guide. Fifth edition. Oxford: University Press, 2014, 624 stran. ISBN 9781408523148. info
- AMBROSE, Susan A. How learning works : seven research-based principles for smart teaching. Edited by Richard E. Mayer. 1st ed. San Francisco, CA: Jossey-Bass, 2010, xxii, 301. ISBN 9780470484104. info
- Výukové metody
- workshopy (předpokládá se aktivita studenta), učení zážitkem, diskuse reflexe, prezentace zkušených učitelů
- Metody hodnocení
- Požadavkem k zápočtu je aktivní reflektování vlastní výuky a odevzdání závěrečné reflektivní práce.
- Informace učitele
- Mohlo by vás zajímat také VV069 Prezentační dovednosti vyučované na FI MUNI nebo XS450 Komunikační trénink, XS451 Komunikační trénink 2, XS020 Inspiratorium pro učitele, F2452 Inspiratorium pro učitele 2 a XS350 Práce se skupinovou dynamikou vyučované na Přírodovědecké fakultě
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2020/DUCIT