FI:DUCIT Teaching Lab - Informace o předmětu
DUCIT Teaching Lab
Fakulta informatikyjaro 2024
- Rozsah
- 0/2/1. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Tomáš Effenberger, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Tomáš Foltýnek, Ph.D. (přednášející)
RNDr. Martin Jonáš, Ph.D. (přednášející)
Bc. Marek Macho (přednášející)
Mgr. Lucia Hradecká (přednášející)
RNDr. Martin Ukrop, Ph.D. (přednášející)
Bc. Ondřej Hrdlička (pomocník) - Garance
- Mgr. Tomáš Foltýnek, Ph.D.
Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: Mgr. Tomáš Foltýnek, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 14:00–15:50 A220
- Předpoklady
- SOUHLAS
Student vede alespoň jednu hodinu výuky každý týden. Předmět si mohou zapisovat studenti bakalářského, magisterského i doktorského studia. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 16/24, pouze zareg.: 2/24, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/24
Jiné omezení: Učitel omezuje zápis na studenty, kteří aktuálně vedou cvičení. - Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Rozvinout kompetence pro vedení přínosných cvičení.
- Výstupy z učení
- Student se zlepší v následujících schopnostech:
- vysvětlovat látku přínosným způsobem;
- interagovat se skupinou způsobem, který studenty aktivně zapojuje;
- zadávat jasné úlohy a měnit jejich obtížnost podle potřeby;
- pomáhat zaseknutým studentům a podpořit jejich přemýšlení;
- poskytovat užitečnou zpětnou vazbu;
- nastavovat žádoucí normy ve výuce;
- dál se zlepšovat skrze reflexi vlastní výuky. - Osnova
- Dobrá první hodina
- Interakce se skupinou a s jednotlivci
- Cíle hodin a příprava na výuku
- Jak funguje učení
- Vysvětlování a prezentační dovednosti
- Hodnocení a zpětná vazba
- Motivace studentů
- Strukturování hodiny
- Vyučovací metody a typy úloh
- Zadávání a obtížnost úloh
- Etická dilemata
- Literatura
- doporučená literatura
- WILSON, Greg. Teaching Tech Together: How to Make Your Lessons Work and Build a Teaching Community around Them. 1st Edition. Chapman and Hall/CRC, 2019, 248 s. ISBN 978-0-367-35297-4. Full version of the book available online. info
- MCKEACHIE, Wilbert James, Marilla D. SVINICKI a David NICOL. McKeachie's teaching tips : strategies, research, and theory for college and university teachers. 13th ed. Belmont: Wadsworth, 2011, xxv, 388. ISBN 9780495809296. info
- AMBROSE, Susan A. How learning works : seven research-based principles for smart teaching. Edited by Richard E. Mayer. 1st ed. San Francisco, CA: Jossey-Bass, 2010, xxii, 301. ISBN 9780470484104. info
- WEINSTEIN, Yana, Megan SUMERACKI a Oliver CAVIGLIOLI. Understanding how we learn : a visual guide. First edition. Abingdon: Routledge, 2019, x, 165. ISBN 9781138561724. info
- BAIN, Ken. What the best college teachers do. Cambridge, Mass.: Harvard University Press, 2004, 207 p. ISBN 9780674013254. info
- Výukové metody
- Interaktivní výklad, diskuze ve skupinách, rozbor modelových situací a případových studií, praktický trénink dovedností, hospitace, reflexe své výuky.
- Metody hodnocení
- Požadavkem k zápočtu je aktivní účast na hodinách, hospitace (poskytnutí zpětné vazby na výuku jiného cvičícího) a portfolio dokumentující práci na své kompetenci učit (např. zápisy z četby, reflexe své výuky).
- Informace učitele
- Mohlo by vás zajímat také XS450 Komunikační trénink, XS451 Komunikační trénink 2, XS020 Inspiratorium pro učitele, F2452 Inspiratorium pro učitele 2 a XS350 Práce se skupinovou dynamikou a PAM135 Lektorské minimum.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2024/DUCIT